Lezing: Onderwijs voor de volgende generatie

Donderdag 15 november geeft de Amerikaanse onderwijsdeskundige Diana Oblinger een lezing over het thema ‘Onderwijs voor de volgende generatie’. In haar lezing geeft Oblinger antwoord op de belangrijkste vragen over onderwijs in toekomst: Leiden wij wel op voor de arbeidsmarkt van morgen? Hoe gaat technologie het onderwijs beïnvloeden? En met welke ethische vragen krijgen wij te maken?

Vooraanstaand deskundige
Oblinger is wereldwijd bekend als één van de meest vooraanstaande onderwijsdeskundigen. Ze was tot 2015 de president van Educause, een Amerikaanse non-profit organisatie die zich bezighoudt met onderwijsontwikkeling. Wereldwijd zijn er ruim 2.400 hogescholen en universiteiten aan deze organisatie verbonden. Daarnaast heeft Oblinger ook ruimschoots ervaring in het bedrijfsleven. Ze had eerder topfuncties bij techgiganten Microsoft en IBM.

Aanmelden
De lezing vindt plaats bij Avans aan de Onderwijsboulevard in Den Bosch en begint om 10:00. Aanmelden is voor studenten en medewerkers van Avans gratis en kan via het aanmeldformulier. De lezing is in het Engels.