Love is in the air: Gespot Avans

Tussen dertigduizend Avansstudenten loopt er vast een rond waarvan jouw hartje wat sneller gaat kloppen. Mocht je er niet op af durven te stappen, is daar nu Instagrampagina Gespot Avans. Denk aan NS Treinflirt maar dan puur alleen voor Avans én via Instagram.

Het account bestaat net twee weken, maar “uit één bericht is al een positief resultaat gekomen! Dit is natuurlijk leuk om te horen”, deelt de anonieme bron achter het account. Tijd om meer te weten te komen.

Waarom is dit account opgezet?
“Met de gedachte om studenten dichter bij elkaar te brengen. Zoals iedereen weet, is Avans een grote school en waarschijnlijk zijn er niet veel mensen die je kent buiten je opleiding. Daarnaast is het voor sommige mensen moeilijk om een eerste stap te zetten naar een persoon.”

“Af en toe komen er berichten binnen die gaan over serieuze verliefdheid maar dat de studenten niet weten hoe ze precies daarmee om moeten gaan. Het is dan fijn om met iemand te kunnen praten die je niet kent. Naast al deze liefdesverhalen worden anderen ook gelukkig of vrolijk van de zoektocht van een ander.”

Is het alleen voor studenten?
“Als medewerkers van Avans ook een spot willen plaatsen, mag dat natuurlijk altijd. Wel moeten ze erop letten dat ze niet te oud zijn voor sommige studenten haha.”

Er bestond een paar jaar geleden ook al een soort gelijke FB-pagina. Is dit niet heel erg 2015?
“Op een andere school in Nederland is een zeer succesvolle versie geweest in 2013. Na een aantal jaar is het weer tijd om dit opnieuw te proberen! Of dit nou zo zeer ‘uit de mode’ is, blijkt niet uit de cijfers. Op 28 september is dit account gestart en studenten lijken dit leuk te vinden. Als zichtbaar is dat meer dan tachtig procent van de volgers kijkt naar onze content mag je toch wel spreken van geïnteresseerde studenten.”

Hoeveel berichtjes ontvangen jullie?
“Dagelijks worden er nieuwe berichten ontvangen. Dit gaat niet alleen over spots die mensen hebben gedaan, maar dit zijn ook vragen die over bepaalde situaties zoals of waar nog donuts te krijgen zijn.”

Waarom is het account privé?
“Daar is in eerste instantie voor gekozen om te kijken of studenten geïnteresseerd zijn. In onze stories heeft gestaan dat vanaf de 1000ste volger het account op publiek komt te staan.”

Vanaf welke locatie komen de meeste berichten binnen?
“De meest broeierig locatie is in Den Bosch op de Onderwijsboulevard. Dit zou mogelijk zo kunnen zijn omdat er vanuit deze locatie gestart is met het volgen van studenten.”