Wie is de beste afstudeerder van Avans?

De zes beste Avansscripties van het studiejaar 2017-2018 zijn bekend. De genomineerde afstudeerders maken kans op de Avans Afstudeerprijs ter waarde van 1.500 euro.

Voedselfabrikanten
Tom van de Logt, net-afgestudeerd bij de Academie voor Engineering en ICT, deed onderzoek naar een automatiseringssysteem dat voedselfabrikanten kunnen gebruiken om in de toekomst hun producten samen te stellen.

Afvalwater
Dat we duurzamer om moeten gaan met ons afval is duidelijk, ook uit afvalwater kunnen we nog veel recyclen. Catalina Cotofana, net-afgestudeerd bij de Academie voor de Technologie van Gezondheid en Milieu heeft onderzoek gedaan op dit gebied.

Leegstaande kerk
Steeds meer kerken komen leeg te staan. Lieke Vullers en Anouk van Strien van de Academie voor Bouw en Infra kwamen met een oplossing voor de kerk van Hooge Mierde. Het duo bedacht Een foodmarket en ruimtes voor bed & breakfast geeft volgens hen de kerk een nieuwe toekomst.

Lange wachttijd
Robin van Zessen van de Academie voor Communicatie en User Experience analyseerde de lange wachttijd voor jongeren met depressieve klachten. Centraal staat de vraag hoe die wachttijd beter benut kan worden. Robin adviseert het gebruik van een chatbot.

Schade in huis
Kunstmatige intelligentie inzetten om schaderisico’s in huis te herkennen en beperken, daarover gaat het onderzoek van Falko van der Rijt van de Academie voor Marketing en International Business. Falko deed zijn onderzoek in opdracht van verzekeraar Interpolis en webontwikkelaar Freshheads.

Pabostudenten
Stephanie Govaert van de Pabo deed onderzoek naar het inzetten van de Lesson Study-methode om de kloof die Pabostudenten ervaren tussen theorie en praktijk kleiner te maken.

De Avans Afstudeerprijs wordt vrijdagmiddag 26 oktober uitgereikt bij de Akademie voor Kunst en Vormgeving| St. Joost in Breda. De genomineerde afstudeerders maken kans op een geldbedrag ter waarde van 1.500 euro.

Arold Roestenburg

Nee, dit is gewoon een stockfoto van ons.

2018-10-25 13:05:04

Adri Verhoosel

Is de foto die bij dit artikel hoort opzettelijk geblurred?

2018-10-25 11:12:52