Xplora Hogeschoollaan vanaf maandag 3 weken gesloten

Xplora Hogeschoollaan sluit de komende 3 weken. De boekencollectie verhuist naar de begane grond en de stoelen en vloer worden grondig gereinigd. Op maandag 5 november gaat Xplora weer open.

Studenten die vandaag nog een boek willen lenen bij Xplora hebben pech. “De boeken zijn al grotendeels ingepakt”, vertelt baliemedewerker Peter van Gool.

Grote schoonmaak
Eigenlijk zou de locatie van Avans op de Hogeschoollaan vorig jaar gerenoveerd worden. Dat is met een paar jaar uitgesteld. Xplora is echter aan een grote schoonmaak toe en daar wordt dus maandag mee begonnen.

“Daarnaast maken we plaats voor de Academie voor Algemeen en Financieel Management en de Academie voor Marketing en Business Management”, legt Van Gool uit. Beide academies kampen met ruimtegebrek wijken deels uit naar de eerste verdieping van Xplora. Ook de Avans Innovative Studio, die nu nog op de begane grond zit, verhuist naar de eerste verdieping. “En Green Office krijgt een prominentere plek.”

Stiltewerkplekken
Op de begane grond komen de servicebalies van Xplora en de boekencollectie. De tweede verdieping blijft grotendeels hetzelfde met veel werkplekken. “Vooral stiltewerkplekken is de bedoeling, maar er zullen ook diverse evenementen plaatsvinden zoals de jaarlijkse K’nex week”, zegt Van Gool.

Deze Xplora krijgt dus niet zo’n ingrijpende make-over als de locaties in Den Bosch en op de Lovensdijkstraat hebben gehad. Alles gebeurt met minimale middelen.

Geleend materiaal
Geleende materialen verleng je online via de website. Deponeren in de brievenbus bij de ingang of afgeven bij een andere Xplora kan ook. Voor het lenen van een rekenmachine, een woordenboek of voor het ophalen van een reeds gereserveerd boek kun je in de sluitingsperiode terecht bij Xplora Lovensdijkstraat Via de website xplora.avans.nl kun je de databanken, e-books en tijdschriften gebruiken.

Over de geplande afspraken met Multimedia Support voor het gebruik van apparatuur en ruimtes wordt contact met je opgenomen. Mail multimediasupport.Breda@avans.nl voor vragen.

Stien

lekker op tijd gecommuniceerd

2018-10-12 15:25:11

Mulimediasupport

Let op: Wat hier staat geld niet voor over geleend materiaal en gemaakte afspraken bij/ met Multimedia support!

2018-10-12 11:01:25