Student-ondernemer: alle mannen aan de ondershirts door deze student Commerciële Economie

Ondernemer en student Commerciële Economie Vincent Stoit merkt vooral een piek in de verkoop van Mijn Witte T-shirts wanneer het koud is, zoals deze week. En naar eigen zeggen, draagt maar liefst driekwart van de Nederlandse mannen ondershirts. Wie wist dat zo’n ‘random’ product zo goed verkoopt?

Waarom een webshop met ondershirts?

“Er zijn drie dingen zeker in het leven. 1: je gaat dood. 2: je moet belasting betalen. En 3: je draagt ondergoed. De shirts op onze website zijn ondershirts. En dus ‘ondergoed’.

Anderhalf jaar geleden heb ik deze webshop overgekocht van mijn neef, met de gedachte om de webshop nog groter te maken.”

Ik vind ondershirts altijd lelijk staan bij mannen, waarom dragen jullie zoiets?

“Zelf draag ik altijd een shirt met diepe v-hals zodat je het randje niet ziet. Maar ik vind het een natuurlijk gegeven dat het een teken is van verzorgdheid en comfort. Ongeveer drievierde van de Nederlandse mannen draagt ze. En het helpt bij het warm houden van het lichaam.”

En dat verkoopt wel, zo’n product?

“Ja zeker, ondertussen is de omzet twee keer zo groot en stevenen we af op 10.000 verkochte shirts. Laatst hadden we toevallig weer een piek, altijd wanneer het kouder is buiten. Er werden  55 shirts besteld op één dag. De helft van onze omzet komt uit deze drie koudere maanden.”

Shirts voor mannen kun je overal kopen, wat maakt jullie bijzonder?

“De meeste mensen zweten onder de oksel, na een paar maanden verschijnen de gele vlekken. Daarom is het, denk ik, niet zo intelligent om te veel euro’s te investeren in een wit T-shirt. Wij bieden kwalitatieve basics aan voor een goed bedrag. We zijn zeker geen Primark, maar ook geen Oger. Zo koop je al voor dertig euro een 6-pack ‘Basic & 100% katoen’. Onze shirts onderscheiden zich door de pasvorm en het verschil in halzen en kleuren. Wij zijn de goede tegenhangers van de HEMA en H&M.”

VooralNietHierKijken

Vraag: ''Komen er voor die lage prijzen dan ook kinderhandjes aan te pas, of wordt het eerlijk gemaakt?'' Antwoord: “Het katoen komt van grote plantages uit Amerika en de shirts worden machinaal in elkaar gezet in Honduras.” Kinderhandjes? ;-)

2018-11-22 16:14:46