Cursus teambuilding voor studenten: ‘We zijn als groep hechter geworden’

Tweedejaarsstudenten van Ondernemerschap & Retail Management (ORM) en Commerciële Economie in Breda, volgden dit jaar voor het eerst de cursus Quantum Academy, bedoeld voor teambuilding en persoonlijke groei. ORM-student Denise in ‘t Veld blikt terug.

De studenten van ORM en Commerciële Economie werden opgesplitst in zes groepen. Binnen elke groep mocht één student de begeleider zijn. Denise was een van die groepsleiders. “Best een pittige klus”, geeft ze toe. “Vooral de eerste twee dagen waren uitdagend. Het was lastig om iedereen zover te krijgen om mee te doen met alle oefeningen, omdat studenten zich over hun ongemak heen moesten zetten.”

Ongemak
Zo moesten de studenten opschrijven wat ze altijd al een keer wilden horen over zichzelf en gaven ze elkaar tijdens een spel complimenten. De studenten dansten met elkaar bij een ander spel en volgden blind een parcours, om elkaar beter te leren vertrouwen. Denise: “De bedoeling was om uit je comfort zone te stappen. Op een gegeven moment accepteerde iedereen het ongemak dat daar soms bij komt kijken. ”

Quantum Academy was erg goed voor het zelfvertrouwen van de studenten. “Omdat we zo intensief met elkaar samenwerkten, steunden we elkaar ook heel erg. Zo had iedereen motivatie om zoveel mogelijk uit zichzelf te halen. Daar groeit ook je zelfvertrouwen van.”

In een week tijd heeft Denise naar eigen zeggen veel geleerd. “Hoe waardevol het is om een band op te bouwen met klasgenoten bijvoorbeeld. Als het onderling klikt, worden de resultaten beter”, weet ze nu.

“We zijn als groep hechter geworden. Voor mij was het een superzinvolle week.”