Tentamen statistiek op Sinterklaasavond

Illustratie: Elmarye AaijHoe groot is de kans dat Sinterklaas op 5 december langskomt? Voor studenten van een premaster aan Tilburg University is die kans heel klein, want ze moeten een tentamen statistiek maken.

De coördinator van het vak is verrast, staat in het bericht van universiteitskrant Univers. Maar volgens de roostermaker is er weinig aan te doen. Sinterklaas is een kinderfeest en er zijn gewoon te weinig vrije tentamenruimtes om pakjesavondje vrij te houden. Door het woekeren met de tentamenruimtes zijn er buiten de verplichte vrije feestdagen weinig dagen heilig als het om tentamenplanning gaat, erkent ze. “Alleen 2 januari, we proberen zoveel mogelijk te voorkomen dat er op die dag tentamens zijn.”