Amerikaanse student in Rotterdam vermoord

Een 21-jarige student van de Erasmus Universiteit Rotterdam is gistermiddag doodgestoken in haar studentenwoning. De vermoedelijke dader, een 23-jarige Rotterdammer, is aangehouden.

Rond half één ‘s middags kreeg de politie een melding dat er een ruzie was geweest in De Snor, een wooncomplex in de wijk Kralingen. Bij aankomst trof de politie de vrouw gewond aan. Reanimatiepogingen mochten niet meer baten.

De vermoedelijke dader bleek met de trein onderweg naar Eindhoven. Bij aankomst op het station kon hij worden gearresteerd.

Het slachtoffer en de verdachte kenden elkaar en woonden in hetzelfde woonblok. Volgens De Telegraaf volgde de vrouw een internationale bachelor psychologie en woonde ze ongeveer twee jaar in Rotterdam. De Erasmus Universiteit bevestigt dit.