In memoriam: Madelon Daamen-van Noordennen

Op maandag 10 december is Madelon Daamen-van Noordennen, deeltijdstudent Social Work bij Avans overleden. Hieronder het in memoriam namens de Academie voor Deeltijd.

Steen

Verdriet kit al mijn krachten samen,
zodat ik roerloos word als steen.
Mijn hele leven wordt materie,
een ondoordringbaar star mysterie,
o sla de rots, opdat ik ween.

-M. Vasalis-

Gedreven om jongeren, die kwetsbaar zijn door een beperking of een heftige gebeurtenis in hun leven, te helpen hun plek in de wereld te vinden, begon Madelon in 2017 aan haar deeltijdopleiding Social Work. Leergierig, onderzoekend, kritisch en met gevoel voor humor pakte zij de studie op. Aan háár zou het niet liggen; zij zou haar bijdrage leveren aan het sociale gehalte van onze samenleving.

Serieus was ze, bevlogen en een authentieke gesprekspartner om samen na te denken over de grote sociale vraagstukken waar we in Nederland mee te maken hebben. Soms nadenkend, soms direct in wat haar beviel of niet, uitte ze openlijk haar ideeën.

De studie inspireerde haar over haar loopbaan na te denken; net had ze daar een nieuwe stap in gezet en was blij met de uitdaging als professioneel ervaringsdeskundige ingezet te worden bij het FACT-team van Amarant – Idris.

Naast die professionele stap was er ook één in haar persoonlijk leven: afgelopen zomer wettigde ze haar grote liefde, betrok een nieuw huis en droomde over kinderen.

En dan pats, in één klap valt al dat geluk uiteen.
Op dinsdag 11 december hoorden wij dat Madelon de dag daarvoor bij een verschrikkelijk ongeluk was omgekomen.

Wij verliezen een goede, inspirerende en betrokken (mede-) student, het sociaal werk in Nederland verliest een jonge veelbelovende professional.

Studenten, docenten, medewerkers en directie van de deeltijdopleiding Social Work.