Pabostudenten organiseren actie om geld in te zamelen voor Villa Pardoes

Studievereniging Pirr, de vereniging voor Pabostudenten in Breda, verkopen vandaag lekkere hapjes en drankjes in hun kerstkraam. Het geld dat ze inzamelen gaat naar Villa Pardoes. De studenten staan met hun kraam in de ontvangsthal op de Hogeschoollaan.

Bij de kraam kun je van alles halen: koekjes, koffie, thee, warme chocolademelk met slagroom en nog veel meer. Je kunt helaas alleen contant betalen. Irene: “Nu mensen steeds minder vaak contant geld op zak hebben, wordt het steeds lastiger. Een pinautomaat regelen lukt ons gewoon niet. We moeten het er maar mee doen.”

Geld inzamelen
Elk jaar zamelt de studievereniging geld in voor een goed doel. Dit jaar is dat Villa Pardoes, een organisatie die ernstig zieke kinderen een onvergetelijke vakantie biedt. De afgelopen jaren zamelde de groep geld in voor Serious Request. “Wij overhandigden dat zelf aan het glazen huis”, vertelt Irene. “Dit jaar is dat niet meer, dus hebben we gekozen om het geld aan een ander goed doel te geven. Na wat brainstormen kwamen we uiteindelijk uit bij Villa Pardoes.” Het idee om elk jaar geld in te zamelen, komt vanuit de studenten zelf. Irene: “De studievereniging is natuurlijk wel voor Pabostudenten, maar deze actie komt niet vanuit de opleiding.”

Andere evenementen
Naast lekkere dingen verkopen hebben de studenten laatst ook een voetbaltoernooi georganiseerd om geld in te zamelen. Binnenkort organiseert studievereniging Pirr een galafeest in Café Walkabout. “De entree is gratis. Bij ons kun je lootjes kopen. Het geld wat we daarmee inzamelen gaat ook naar het goede doel.”

De kraam staat er vandaag nog de hele dag. Mocht je zin hebben in iets lekkers, of wil je gewoon iets doen voor Villa Pardoes, neem dan een kijkje bij de kraam.