700 Fontysstudenten moeten tentamens overdoen

Illustratie: Elmarye Aaij

Vanwege een technische fout heeft Fontys maandagmiddag acht tentamens ongeldig verklaard. Zevenhonderd studenten moeten de tentamens opnieuw maken.

Het toetsportaal waarop de docenten een week voorafgaand aan de tentamendatum hun tentamens publiceerden, bleek per ongeluk open te staan. Na onderzoek bleek dat meerdere studenten daardoor de vragen  konden inzien, zo meldt hogeschoolblad Bron.

‘Ik was goed pissed’

“Ik was goed pissed”, zegt student Werktuigbouwkunde Kim Verheijen tegen Omroep Brabant. “Het waren pittige tentamens en die moeten nu opnieuw.”

Fontys kon wel door de grond zakken toen de fout werd ontdekt, zegt woordvoerder Piet van Ierland: “We hebben het toch over zevenhonderd studenten die een gemaakt tentamen weer moeten overdoen en dat is een besluit dat je niet graag wilt nemen. Je weet hoe hard ze ervoor gestudeerd hebben.”