Avans landt met drone-minor op vliegveld Aviolanda

Foto: Pixabay.com/fill

De Avans minor drone-ontwikkeling gaat intensief samenwerken met Aviolanda in Hoogerheide .

Op Aviolanda is al langer een testcentrum gevestigd voor de ontwikkeling van drones. “Het is prachtig dat onze studenten over faciliteiten kunnen beschikken die middenin een technische luchtvaartomgeving liggen”, zegt Ricardo Abdoel, directeur van de Academie voor Engineering & ICT van Avans, de academie waaronder de minor valt, in BN|DeStem.

Hangar
De Avansstudenten gaan onder meer gebruik maken van de hangar waar de mbo-afdeling Aircraft Maintenance & Training School (AM&TS) is gevestigd. AM&TS-directeur Wim Blinkhof is blij met de komst van de Avansminor. “Zo kunnen onze mbo-leerlingen alvast ruiken aan de vervolgopleiding en is de kans groot dat ze zich verder gaan bekwamen in de luchtvaarttechniek”.