Goede voornemens in 2019: ‘Ik probeer dit jaar te overleven’

Nieuw jaar, nieuwe kansen, nieuwe jij. Of toch niet? Dit zijn de goede voornemens van zes Avansstudenten.

Maud van de Wetering, eerstejaars Verpleegkunde in Den Bosch
“Vorig jaar had ik geen goede voornemens. Dat was expres, zo kon ik ook niet falen. Dit jaar probeer ik het wél. Ik wil me beter voorbereiden op de lessen en meer mijn best doen voor toetsen. Verder wil ik graag meer gaan sporten. In de vakantie heb ik heel weinig gedaan, dus het wordt tijd om aan mijn conditie te werken.”

Luc Mulders, vierdejaars Werktuigbouwkunde in Den Bosch
“Ik heb elk jaar hetzelfde voornemen: overleven. Tot nu toe is dat gelukt. Verder vind ik goede voornemens maar een slap idee. Er zijn zo veel mensen die ieder jaar zeggen: ik ga afvallen. Vaak stoppen ze al na een maand omdat ze geen doorzettingsvermogen hebben. Als je iets echt wilt, dan moet je daar gewoon mee beginnen en niet wachten tot januari.”

Joy Backx (rechts) & Diede Hurkmans (links)

Joy Backx & Diede Hurkmans, eerstejaars Business Innovation in Den Bosch
Joy: “Dit jaar ben ik begonnen met diëten. We hebben in april namelijk een studiereis naar Barcelona en dan wil ik er goed uitzien. Daarnaast heb ik een sportschema, gemaakt door een bevriende personal trainer. Ik denk niet dat ik het volhoud want ik houd heel erg van frituur.”
Diede: “Ik heb geen goede voornemens. Als ik gezonder wil leven, hoef ik niet te wachten op het nieuwe jaar. Dat vind ik onzin.”
Joy: “Normaal heb ik ook geen goede voornemens, maar ik at en dronk in december zoveel dat het me ging tegenstaan. Toen dacht ik: in januari is het klaar want anders slib ik dicht.”

Samah Rajab, eerstejaars Bouwkunde in Den Bosch
“Voorgaande jaren had ik geen goede voornemens, toevallig dit jaar wel. Ik wil meer zwemmen en minder shisha roken. Nu zwem ik één keer per week, maar vind het wel heel fijn om te doen. Ik denk dat het me gaat lukken. Het duurt namelijk nog heel lang voordat 2019 voorbij is, in die tijd kan ik mijn goede voornemens makkelijk halen.”