Innovative Studio: ‘Als het kon, zou ik de minor opnieuw doen’

Wie zich opgeeft voor de minor Innovative Studio maakt geen tentamens en hoeft ook geen ellenlange verslagen te schrijven. Studenten pakken tijdens de minor zes projecten aan. Dit keer waren dat onder meer opdrachten voor NS,Bonduelle en het Rode Kruis. De studenten exposeerden hun mooiste concepten van het afgelopen semester in Xplora.

Kazem Nosrati, student Business IT & Management, is enthousiast over de samenwerking met studenten van verschillende studierichtingen. “In de toekomst werken we alleen nog maar op deze manier, maar als het aan mij ligt zijn cursussen nu al zo.”

Phil van Doorn, student Advanced Business Creation, noemt het verfrissend dat ze eens niet voor toetsen hoefde te leren. “We hebben überhaupt niet een keer literatuur hoeven te raadplegen. Tijdens deze minor ben je eigenlijk constant aan het brainstormen in groepsverband. Dat is intensief maar ook heel tof.”

Bonduelle
Kunststudent Anne van Boxtel beaamt dat: “Iedereen heeft vanuit zijn of haar discipline een eigen kijk op de opdracht, het is cool om die visies bij elkaar te brengen.” Voor haar sprong het project voor Bonduelle eruit. “Het was een hele creatieve opdracht. We mochten een nieuwe kantoorruimte voor ze ontwerpen. Ik ben toch wel het meest trots op dat project.”

“Als het kon, zou ik de minor opnieuw doen”, zegt Kazem. “Of in elk geval altijd met studenten van andere opleidingen samenwerken.” Studenten werken telkens twee weken aan één project. En dat vinden ze een voordeel. “Als het niet leuk is, hou je het ook wel uit, twee weken zijn immers zo om en dan is het volgende project alweer aan de beurt”, aldus Kazem.