Liftongeluk UMC Groningen: één gewonde

Foto: Pixabay

Eén persoon is lichtgewond geraakt toen in een gebouw van het Universitair Medisch Centrum Groningen een lift vanaf de zesde verdieping naar beneden viel. Dertien andere inzittenden bleven ongedeerd. Het gaat om studenten en medewerkers van het UMCG.

Het slachtoffer werd behandeld op de spoedeisende hulp. Om wat voor verwondingen het precies gaat, is niet bekendgemaakt.

Werkzaamheden
De lift was donderdagochtend vast komen te zitten op de zesde verdieping, staat in een gemeenschappelijke verklaring van de Rijksuniversiteit Groningen en het UMCG. Een monteur probeerde het probleem op te lossen toen de lift plotseling naar beneden viel en in de kelder belandde. Hoe het ongeluk kon gebeuren, wordt nog onderzocht.