Nieuw platform Studelen: een huiswerk ‘marktplaats’ voor studenten

Van logo’s ontwerpen tot teksten vertalen, je kunt niet overal goed in zijn. Hoe handig is het als je dat voor een leuk bedrag kunt uitbesteden aan andere studenten? Dus bedachten studenten Communication & Multimedia Design Taylan Öncü en Emre Çetinkol platform Studelen.nl.

“Verdien geld door voor een ander huiswerk te maken, of betaal geld om dat voor jou te laten doen”, legt Taylan uit. Zie Studelen als een soort van Marktplaats, maar dan anders: waar jij jouw diensten voor anderen aanbiedt voor een leuk prijsje. Stel je hebt in een handomdraai iets visueels ontworpen. Of teksten vertaalt naar het Engels, dan kun jij jezelf aanbieden voor medestudenten. En daar nog prima aan verdienen ook. Of andersom dus: schakel iemand in voor iets waar jij geen ster in bent of waar jij geen tijd voor hebt door deadlinestress, zonder daar teveel voor te hoeven betalen.

Nieuw
Het idee van Taylan en Emre is eigenlijk best simpel, toch bestond een dergelijk overzichtelijk platform nog niet. Dus gingen ze aan de slag en een half jaar later is Studelen online. Taylan: “Op deze manier kunnen studenten van verschillende opleidingen elkaar helpen om bijvoorbeeld hun projecten nog beter te maken. Of ze kunnen de hulp van anderen inschakelen om stage of freenlanceproducten naar een hoger level te tillen.”

Taylan en Emre

Heel Nederland
Sinds de lancering is het hulpaanbod op de site al gestaag gegroeid én divers. Langzaam weten ook studenten buiten Avans Studelen te vinden. En dat is ook de bedoeling volgens Taylan en Emre, want waarom alleen beperken tot Avansstudenten? “Het idee is dat studenten in heel Nederland elkaar kunnen helpen het niveau te verheffen.”

Jasper

Hoe is dit anders dan betaald frauderen? Zoals ook door dhr. Huisman gezegd: je zit niet op school om producten op te leveren. Je zit op school om jezelf te ontwikkelen, iets te leren en inzicht te krijgen in je eigen vaardigheden.

2019-01-18 11:33:31

Alex

Ik dacht even aan een 1 april grap. Maar zo ver is het nog niet. De naam "Studelen", echt leuk bedacht. Commercieel zeker een goed idee. Maar met je huiswerk of project door een ander laten maken, leer je alleen iets van uitbesteden en frauderen.

2019-01-18 11:04:13

W. Huisman

Studelen maakt een denkfout die in de hand gewerkt wordt door op output (projectrapporten e.d.) gerichte opleidingen. Een door iemand anders gemaakt of verbeterd projectrapport zegt NIETS over de ontwikkeling van EIGEN inzicht kennis en vaardigheden!

2019-01-17 15:10:51