Recensie: de allerbeste life hacks voor studenten is grappig maar niet baanbrekend

Wat moet je doen als je een feestje hebt, maar niet genoeg prullenbakken voor alle troep die je te wachten staat? Hoe kun je zo snel en makkelijk mogelijk je kater verminderen? En wat moet je doen als je een fles wijn wil openen, maar je geen kurkentrekker hebt? In De allerbeste life hacks voor studenten vertelt Dan Marshall hoe je je leven als student nét even iets makkelijker kunt maken.

Als je gaat studeren of op kamers gaat, dan is dit boek ideaal om te hebben. Er staat een aantal leuke en vooral handige tips in om je studententijd eenvoudiger te maken. Echter is dit boek geen handleiding voor je studentenleven. De tips zijn leuk en in sommige gevallen nuttig, maar zijn niet baanbrekend.

Niet zo handig
Daarnaast is een aantal hacks misschien niet zo handig als ze lijken. Zo is er een hack waarbij je de planken van de koelkast moet inpakken met plastic folie, om zo je planken schoon te houden. Als het folie vies is, moet je het vervangen. Maar is dat nou echt veel makkelijker dan af en toe even de planken poetsen?

Al met al staan er zeker leuke tips in die je kunt uitproberen. De schrijfwijze van Marshall is erg grappig en luchtig. Je leest zo met gemak door het boek heen.