Recept van de maand: Pizza Cheeseburger

Januari is alweer bijna voorbij. Hou jij je nog aan je goede voornemens of doe je daar gewoon niet aan? Een goed voornemen is sowieso een prima idee: verwen jezelf op z’n tijd met iets lekkers. Wat dacht je van een pizza cheeseburger? Maar wel iets verantwoorder dan wanneer je het bestelt? Je hebt niet eens een pan nodig, simpeler kan niet! Het is wel handig als je een oven hebt trouwens.

Ingrediënten voor één pizza:

• 1 bloemkoolbodem van Magioni (je kan natuurlijk ook een gewone pizzabodem pakken)
  • 100 gram mager rundergehakt
  • 2 plakken cheddar
  • 1 blikje tomatenpuree
  • Burgersaus (van Calvé is echt een aanrader)
  • Augurken (hoeveelheid ligt aan wat je lekker vindt)
  • Cherrytomaatjes
  • Rode ui
  • Peper en zout

Bereidingswijze:

Besmeer met een lepel de bloemkoolbodem met tomatenpuree en verdeel het gehakt over de bodem. Het gehakt kun je gewoon rauw op de pizza strooien, dit wordt gaar in de oven. Kruid het gehakt met peper en zout. Snijd de ui, tomaatjes en augurk in plakjes en verdeel dit over de pizza. Breek de cheddar kaas in stukjes en strooi dit over de pizza. Zet de overheerlijke pizza 12 tot 15 minuten in een voorverwarmde oven op 200 graden. Maak af met wat burgersaus.

Eet smakelijk!