Rotterdamse studenten krijgen mogelijk geld terug

De Erasmus Universiteit Rotterdam mag nog één keer uitleggen waarom het collegegeld voor de deeltijdmaster bedrijfskunde zo hoog is. Is dit niet overtuigend dan krijgen studenten geld terug, schrijft de minister.

Begin 2018 bleek dat studenten van de tweejarige deeltijdmaster bedrijfskunde van de Erasmus Universiteit 17 duizend euro collegegeld per jaar betalen. Dat is fors meer dan het maximale wettelijk collegegeld van 2.060 euro dat bekostigde opleidingen mogen vragen.

Onderzoek

Het onderzoek naar de kwestie loopt nog steeds, maar zowel de minister als de inspectie heeft al laten weten dat dit hoge collegegeld in strijd is met de wet. De Erasmus Universiteit heeft het recht om nog een keer aanvullende informatie te geven.

Als deze informatie niet overtuigend is dan komen huidige studenten en eerdere lichtingen wellicht in aanmerking voor financiële compensatie, aldus minister Van Engelshoven.