Avansliefdes alumni: een diploma, meerdere woningen, twaalf jaar en een baby verder

Het lijkt het ultieme sprookje: de introverte jongen en extraverte meisje die uiteindelijk voor elkaar vielen. Het overkwam oud-studenten Communication & Multimedia Design Lennart de Meij en Femke Wibier. Inmiddels zijn ze acht jaar samen en is er een eerste baby. Maar de website met timer die hij voor haar bouwde, tikt nog altijd.

Was het liefde op het eerste gezicht?
Lennart: “Nee niet per se, pas in het derde jaar sloeg de vonk over. Ik had haar tijdens het introkamp gespot, maar dat stelde niet echt wat voor. Ik maakte wel eens wat opmerkingen naar Femke, maar dat had ze niet in de gaten. Onverschilligheid denk ik.”
Femke: “Ik had het echt niet door, pas nadat Lennart zijn interesse uitsprak naar mij.”
Lennart: “We hebben het daarna een poosje geheim gehouden voor onze medestudenten. Dat was wel spannend.”

‘Ik behoorde tot de autistische nerds. Femke was die super sociale chick’

Waarom duurde het na het kamp nog drie jaar voor de eerste move?
Lennart: “Ik behoorde tot de autistische nerds. Femke was die super sociale chick. Maar we klikten omdat we allebei bijdehand zijn. Verder zijn we heel verschillend. Medestudenten reageerden ook heel verrast: ‘Wat! Wat doen jullie samen?”
Femke: “Ik was verder totaal niet bezig met relaties of iets. Maar tijdens projecten in de derde bleven we wel langer hangen enzo.”

En nu zijn jullie twaalf jaar en een baby verder!
Femke: “Via iemand van een bijbaan kon ik na de studie antikraak wonen. Lennart en goede vriend Joep kwamen erbij. Daar denk ik nog wel eens aan terug, hoe relaxt dat was. De studententijd an sich sowieso.”
Lennart: “Daarna zijn we nog ergens anders antikraak gaan wonen. Daarna kochten we een huis. Dat hebben we in vijf jaar verbouwd en nu wonen we er. Met een baby.”

Wat is het aan de ander waardoor jullie voor elkaar zijn gevallen?
Lennart: “Voor honderd procent haar eigenheid. Ze vertrouwt helemaal op haar intuïtie, dat is heel mooi. Femke is vrij extravert en ze heeft mij uit mijn schulp getrokken. Ik zou niet weten hoe ik zou zijn zonder haar.”
Femke: “Lennarts openheid. En hij is de stabiele factor. Ik ben een flierefluiter, Lennart is een fijne aanvulling. Hij heeft een site voor ons gebouwd omdat ik telkens vergat hoe lang we samen zijn. Met een timer tot op de seconde nauwkeurig.”

Heb jij ook je geliefde ontmoet bij Avans en lijkt het je leuk om daar meer over te vertellen? Stuur een mailtje naar mk.debruijn@avans.nl