Avansliefdes medewerkers: ‘Huisje, boompje, beestje – Beer’

Ze ontmoetten elkaar bij Avans en nu werken ze allebei bij Avans. Alumni Communication & Multimedia Design (CMD) Jeroen Davidse,
medewerker marketing en communicatie, en Anne-Sophie van Schelven, senior medewerker bedrijfsvoering bij de Academie voor Technologie van Gezondheid en Milieu, zijn inmiddels acht jaar samen.

Was het liefde op het eerste gezicht?
Anne-Sophie: “We hadden allebei nog een relatie toen we elkaar leerden kennen tijdens de intro van CMD. Dus nee.”
Jeroen: “Nee het was inderdaad geen liefde op het eerste gezicht. Maar we hadden wel een hele goede klik.”
Anne-Sophie: “We hadden het wel altijd gezellig. Pas in het tweede studiejaar, toen allebei onze relaties voorbij waren, bloeide er wat op.”

En toen waren jullie ineens verliefd?
Anne-Sophie: “Het is heel geleidelijk gegaan. Toen we een relatie hadden, stonden we er natuurlijk niet voor open. Maar toen we met onze vriendengroep tijdens carnaval op stap gingen, kwam van het een het ander. In het begin hielden we de verkering nog geheim omdat we niet wilden dat de anderen het al wisten.”
Jeroen: “We gaven er zelf ook nog niet helemaal aan toe.”
Anne-Sophie: “We hebben geen eerste echte date gehad. Jeroen deed altijd tegenover klasgenoten alsof hij de trein op het andere perron pakte. Maar dan gingen we stiekem op het terras in Den Bosch zitten. Toen zijn we uiteindelijk gespot door een medestudent.”
Jeroen: “Heeft toch ongeveer een half jaartje geduurd.”
Anne-Sophie: “Nee minder, een paar maanden.”

Wat is het aan de ander waardoor jullie voor elkaar zijn gevallen?
Anne-Sophie: “Jeroen is heel zorgzaam, grappig en lief. Hij kan goed koken. Zijn beste gerecht? Iets met vlees. Biefstuk, of stoofvlees. Of iets waarvoor hij lang in de keuken staat.”
Jeroen: “Haar vrolijkheid en spontaniteit. En Sophie is ook heel zorgzaam.”
Anne-Sophie: “Ik kan me heel druk maken, Jeroen niet. Hij is wat impulsief, ik niet. We houden elkaar in evenwicht.”
Jeroen: “Ja, absoluut.”

‘Op een dag zei hij: hé, je hebt de halve kast in gebruik’

Maar, van stiekem daten naar een relatie van acht jaar?
Anne-Sophie: “Tijdens de studie liep ik stage in Amsterdam. Ik woonde nog in Veghel en Jeroen had al een ruimte in Tilburg. We spraken af dat ik alleen doordeweeks in Tilburg zou blijven slapen, want dat was makkelijker met reizen. Er belandden steeds meer spullen van mij bij hem. Op een dag zei hij: hé, je hebt de halve kast in gebruik. Ik ben er nooit meer weg gegaan.”
Jeroen: “Ik vond het allemaal prima, ik hield, en houd, wel van mensen om me heen.”
Anne-Sophie: “Toen we in dit huis gingen wonen, vroegen mensen of de extra kamers de babykamer ging worden. ‘Nee, dit wordt het kantoor en dit wordt de inloopkast.’”
Jeroen: “Maar wel huisje, boompje, beestje.”
Anne-Sophie: “Jeroen is nu twee weken thuis, puppy duty! Haha.”
Jeroen: “Hij heet Beer. We hadden allerlei namen bedacht, maar alles was alcohol gerelateerd.”
Anne-Sophie: “We wilden ‘m eerst Vino noemen. Spaans voor wijn. Maar toen kwamen we op Beer, want daar lijkt ‘ie wel op.”
Jeroen: “Een vriendin wees ons erop dat dat Engels is voor Bier.”

Van medestudenten naar collega’s: aanrader of niet?
Jeroen: “Ik zie geen nadelen, het is zeker geen probleem. Samenwerken is ook niet erg.”
Anne-Sophie: “En het is maar net hoe je er zelf mee omgaat.”

Heb jij ook je geliefde ontmoet bij Avans en lijkt het je leuk om daar meer over te vertellen? Stuur een mailtje naar mk.debruijn@avans.nl