Avansliefdes studenten: ‘Vindt ze me leuk, vindt ze me niet leuk?’

Tussen die duizenden mensen die dagelijks door Avans wandelen, kan nét die ene ware zitten, blijkt. Of nog dichterbij: in dezelfde klas. Zoals Yentl en Remco, derdejaarsstudenten Communication & Multimedia Design Breda. “We bleven op school tijd rekken tot we naar huis moesten.”

Was het liefde op het eerste gezicht?
Remco: “Nee, haha. Ik vond haar altijd een leuk meisje, maar meer niet.”
Yentl: “Toen ik Remco leerde kennen had ik nog een relatie. Maar we praatten al veel en we werkten samen aan projecten. We appten ook buiten school. Pas aan het einde van een project in het tweede jaar bloeide er iets op. We bleven op school tijd rekken tot we naar huis moesten, terwijl klasgenoten dan al lang weg waren.”
Remco: “Toen opperde ik om ’s avonds bij mij te gaan eten. Die avond bracht ik haar thuis. Daarna hebben we nog vaker afgesproken.”
Yentl: “Ik had zo’n eerste stap niet durven nemen.”

Waren jullie niet bang voor de friendzone?
Remco: “Ik had af en toe wel zenuwen: vindt ze me leuk, vindt ze me niet leuk?
Yentl: “Wat daarin ook scheelde: als we samenwerkten op school, gedroegen we ons ook anders.”

‘Ik zag in een keer de echte Yentl: ze was zelfverzekerd, ze was Yentl’

Wat was het in de ander waardoor jullie voor elkaar vielen?
Yentl: “Ik vind hem heel knap natuurlijk! Maar verder hebben we het heel leuk samen. Ik kan alles tegen hem zeggen, zonder dat hij mij veroordeelt. En we lachen veel.”
Remco: “Er was iets veranderd in de vibe om haar heen. Tijdens dat project zag ik in een keer de echte Yentl: ze was zelfverzekerd, ze was Yentl.”

Love is in the air: lees hier meer Avansliefdesverhalen!

En nu hebben jullie een relatie!
Yentl: “We hebben het onze klasgenoten pas aan het einde van het project verteld. We wilden even kijken of we elkaar na twee dagen nog steeds zo leuk vonden.”
Remco: “Ik appte het een vriend en die reageerde: ‘Ik zei het toch!’”
Yentl: “We kregen af en toe wel blikken tijdens het project, maar verder had niemand het echt door.”
Remco: “Ik heb mijn eigen studio in Breda en we waren steeds vaker samen. We hebben besloten dat Yentl ook bij mij in kan trekken. Deze zondag verhuist ze over.”

Een relatie met een medestudent: aanrader of juist niet?
Yentl: “Vóór mijn relatie met Remco dacht ik: absoluut niet! Maar als je gevoel voor de ander goed zit, kan dat gewoon. Maar we zijn het erover eens dat we niet meer willen samenwerken aan projecten.”
Remco: “Dan kun je irritaties mee naar huis nemen. En als je altijd bij elkaar bent is het geen aanrader, je kunt niet alleen school als common ground hebben. Waar ga je het anders over hebben als je bent afgestudeerd?”

Heb jij ook je geliefde ontmoet bij Avans en lijkt het je leuk om daar meer over te vertellen? Stuur een mailtje naar mk.debruijn@avans.nl