Cruisen op de motor met Avansdocent

Jochem van der Voort, docent aan de Academie voor Engineering & ICT, organiseert op 19 april een heuse motortocht voor zowel docenten als studenten van Avans. De tocht rond Breda zal zo’n 150 kilometer lang zijn en geeft docenten en studenten de gelegenheid om elkaar te leren kennen.

Van der Voort besloot de rondrit te organiseren omdat hij simpelweg veel van motorrijden houdt. “Ik kom met de motor naar mijn werk. Sommige studenten vinden dat interessant en spreken me daarover aan. Zo raak je in gesprek.” Door de interesse van de studenten kwam Van der Voort op het idee om deze tocht te organiseren. “Het is een leuke manier om elkaar buiten school te leren kennen. Ik vind het belangrijk om contact te maken met studenten en medewerkers.”

‘Het is een leuke manier om elkaar buiten school te leren kennen’

Hoeveel mensen zich aanmelden, maakt Van der Voort niet zoveel uit. “Klein of groot, het is allemaal goed”, vertelt hij. Iedereen is welkom. “Als je een vriend of vriendin mee wil nemen die niet op deze school zit, dan kan dat gewoon. Dat is helemaal prima.”

“Veel mensen zijn in het weekend weg”, gaat Van der Voort verder. “Maar op Goede Vrijdag niet. Dat leek me dus een mooie dag voor de rit.” Van der Voort heeft de routes voor 2020 en 2021 ook alvast gepland.

Onderweg zal er een gelegenheid zijn om te tanken en wordt er een aantal keer gestopt. “Er is een vaste plek waar we starten en eindigen. Dit is bij een horecagelegenheid.”

Interesse? Meld je aan via jhw.vandervoort@avans.nl