Gespot: Avansstudent Berry Wong is nieuwe posterboy van de provincie Brabant

Komt die jongen in de nieuwe verkiezingscampagne van provincie Brabant jou ook bekend voor? Dat kan. Berry Wong is namelijk derdejaarsstudent Business Innovation in Den Bosch. Door Berry’s gezicht overal te delen hoopt de provincie zo veel mogelijk kiezers naar de stembus te lokken.

“Ik liep stage bij de provincie en een collega vierde zijn verjaardag. Toen ik in de rij stond voor een stukje taart, werd ik gespot door een communicatiemedewerker. Die vroeg mij of ik model wilde zijn.”

“Even twijfelde ik, want ik ben niet zo’n fotomens. Ik zoek geen aandacht en ga zeker niet zomaar poseren voor de camera. Toch leek het me een interessant om mee te doen. En zo vaak wordt je natuurlijk niet gevraagd voor een fotoshoot, dat is een once in a lifetime opportunity.”

‘Als je model wil worden, kun je maar beter je lachspieren trainen!’

Blunder
De provincie was op zoek naar een jonge, hippe look. Dat Berry zich vaak met een longboard verplaatst, kwam goed uit. “Eerst wilden ze me met mijn longboard op de foto zetten in het skatepark. Dat is een blunder, veel skaters kijken neer op longboarders. Met een longboard kun je ook geen trucs doen, dus die hoort helemaal niet thuis in een skate park.”

“Toen ik ze dat vertelde, hebben ze de locatie aangepast. Nu sta ik voor de met graffiti bewerkte silo’s bij de Verkadefabriek. Dat is eigenlijk veel beter, die plek is iconisch en veel mensen kennen het.”

Lachspierpijn
“De shoot zelf was onverwacht zwaar. Voor de foto moest ik de hele tijd lachen, wel twintig minuten achter elkaar. Dat voelt raar en na een tijdje waren mijn lachspieren moe. Als je model wilt worden, kun je maar beter je lachspieren trainen!”

Of Berry nog onherkenbaar door de Avansgangen kan wandelen? “Ik zie er iedere dag heel anders uit. Bovendien heb ik sinds de shoot mijn baard laten staan en draag ik normaal een bril.”

De Provinciale Statenverkiezingen vinden plaats op 20 maart.

Monique Roosen

Mooie stagecarriere: van intern model voor het Wnra project naar model voor de statenverkiezingen ;-) En dat gewoon naast je stageopdracht waarbij je een prototype (escaperoom) hebt ontwikkeld voor het thema "Professional met ruimte". Klasse!

2019-02-27 09:02:04