Hebben! Avans verkoopt nu eigen hoodies

De collegetrui, wie kent ‘m niet? Jij kunt nu flaneren in een exemplaar van Avans. De Avanshoodie is te koop in rood en wit. Op de voorkant prijkt in grote letters de naam van de hogeschool.

Collegetruien kennen we vooral uit het buitenland. De gedachte is: als je studeert hoor je bij de community van die onderwijsinstelling en daar hoort vanzelfsprekend ook een vette trui bij. Voor Avansstudenten is die hoodie er nu dus ook, te koop bij Avans School of International Studies (ASIS), lokaal HG104.

De truien moeten overigens nog wel bedrukt worden, maar op de foto zie je hoe ze er ongeveer uit gaan zien. Morgen zijn er ook twee bedrukte exemplaren te bewonderen. En voor dat gemeenschapsgevoel moet je wel wat over hebben. Een Avanshoodie kost je 20 euro.

Walter van Gils

Bij ATGM zijn Avans hoodies sinds 2014 een begrip, maar voor een select gezelschap dat hem dik verdient: de afgestudeerde studenten krijgen in juli steeds een exemplaar van hun jaargang.

2019-02-26 18:19:19