Inzameling plastic flessen feestelijk van start

Paul Rüpp start samen met de CEO’s van Coca-Cola Nederland en cateraar Eurest de inzamelingsactie

Sinds 11 februari kun je plastic flesjes bij Avans inleveren. In ruil daarvoor spaar je voor korting in de kantine. Vandaag ging het initiatief officieel van start in Den Bosch.

Avans is de eerste hogeschool die plastic flessen omruilt voor korting in de kantine. “Het past bij onze filosofie”, vindt bestuursvoorzitter Paul Rüpp. “Investeer in de toekomst. Als hogeschool hebben we een voortrekkersfunctie. Als wij onze studenten leren te recyclen, draagt Avans bij aan een duurzame economie.”

De inzamelactie is een samenwerking tussen Avans, Coca-Cola en cateraar Eurest. Samen hopen de partijen zwerfafval te lijf te gaan en een bijdrage te leveren aan een circulaire economie. Rüpp: “Uiteindelijk hebben wij de aarde in bruikleen van onze kinderen. We moeten ervoor zorgen dat we haar schoon houden.”

10 cent korting
Wie ook een bijdrage wil leveren, kan zijn flesjes inleveren in de kantine. Op de drie grote Avanslocaties (Onderwijsboulevard 215, Lovensdijkstraat 63 & Hogeschoollaan 1) komt een automaat te staan die flesjes omwisselt voor kortingsbonnen van 10 cent. Bij de overige locaties kun je lege flessen inleveren bij de kassa en wordt de korting direct verrekend met je aankoop.