Plastic flesjes? Ze zijn geld waard bij Avans!

Vanaf 11 februari is het mogelijk om je petflessen in te leveren bij Avans. Je spaart daarmee voor korting in de kantine. Op de grote locaties van de hogeschool komt een automaat, op de andere locaties komt een ‘inzamelfles’ in de kantine.

Gemiddeld gaan er per dag ruim duizend drinkflesjes over de toonbank bij Avans. Na gebruik belandt een deel van deze flesjes in de plastic afvalbakken, maar een groot deel belandt bij het restafval. De hogeschool wil met het inzamelen van de flessen hergebruik van plastic stimuleren en zwerfafval binnen en buiten de gebouwen verminderen. Ook niet bij Avans gekochte petflessen van 0,5 liter mogen ingeleverd worden.

Automaat
Op de drie grote Avanslocaties (Hogeschoollaan 1, Lovensdijkstraat 63 en Onderwijsboulevard 215) komen petflesautomaten te staan. Als je daar een flesje inlevert, ontvang je uit de automaat een bon ter waarde van 10 cent. Bij de overige Avanslocaties komt een grote inzamelfles te staan bij de kassa in de kantine. Bij inlevering van een flesje, ontvang je dan direct korting op je aankoop.

Daarnaast kun je sparen voor een volle stempelkaart. Je levert dan je waardebon in bij de kassa in ruil voor een stempel. Bij inlevering van een volle stempelkaart, ontvang je niet alleen korting. Je maakt dan ook kans op een prijs en op extra korting.

De flesjes in de kantine worden overigens niet duurder.

goedhartig man

Als er zo veel flessen de toonbank over gaan, zou het dan niet een idee zijn om de flessen en doppen afzonderlijk in te zamelen? https://www.instagram.com/kikadoppen/

2019-02-05 12:25:18