Avans levert 225 flesjes per dag in

Avansstudenten en medewerkers leveren ongeveer 225 plastic flesjes per dag in bij een van de automaten of grote verzamelflessen in de verschillende locaties. Dat is eenvijfde van het beoogde doel van de initiatiefnemers: Avans, Eurest en Coca Cola.

Sinds februari kunnen studenten en medewerkers op alle Avanslocaties plastic flessen van 0,5 liter inleveren. Voor elke fles krijgen ze 10 eurocent korting in de kantines.

Sprokkelaars
De actie heeft er in ieder geval toe geleid dat een student op het Hervenplein zijn auto ging opruimen, daar kwamen 15 flesjes uit. Bij de Akademie voor Kunst en Vormgeving|St. Joost in Den Bosch worden elke week ‘sprokkelaars’ waargenomen die ook de struiken rondom de locatie induiken op zoek naar flesjes. Daar worden volle tassen ingeleverd.

In Tilburg, op het Stationsplein in Den Bosch en in Roosendaal zijn er nog maar weinig studenten te porren voor korting. Het aantal ingeleverde flesjes is daar op een paar handen te tellen.