Avansliefdes studenten: ‘Er werd gegrapt: nu moet je dubbel betalen’

Ze wisten wel van elkaar wie ze waren via studentenvereniging Animoso, maar pas tijdens hét gala van het jaar gebeurde er iets tussen Luca Buijnster, student Human Resource Management, en Kars Voortman, student Business Innovation. Kars: “Vrienden vroegen een paar keer: kom, zullen we dit of dat gaan doen? Ik wilde alleen maar kletsen met Luca.”

Was het liefde op het eerste gezicht?
Kars: “Eigenlijk niet, we wisten van elkaar wie we waren maar pas tijdens het gala van Animoso in december 2017 raakten we echt aan de praat.”
Luca: “Het was super leuk, in een hele grote zaal, iedereen zag er mooi uit. Ik had tijdens het gala een echte galajurk aan, zat flink in de make-up. Het was een hele happening. Er was echt een romantic vibe. We waren overigens niet elkaars date.”
Kars: “Ik was strak in pak. We hadden nog nooit echt met elkaar gebabbeld. Jij kwam van de havo, ik het mbo. We gingen ook met andere mensen om. Maar tijdens het gala konden we niet stoppen met praten. Vrienden vroegen een paar keer: kom, zullen we dit of dat gaan doen? Ik wilde alleen maar kletsen met Luca.”

En toen zijn jullie verliefd geworden en kregen jullie een relatie?
Luca: “Nee, in juni vorig jaar ergens?”
Kars: “Ja in het begin ergens? We hadden elkaars nummer al wel. Tijdens Losjes festival met Hemelvaart in mei kwamen we elkaar ook weer tegen. Luca vroeg mij later als eerste op date.”
Luca: “Normaal ben ik niet moedig. Maar ik heb Kars netjes mee op date gevraagd.”
Kars: “Ja je had me daarna goed te pakken! Toen zijn we echt begonnen met daten. En veel.”

‘Ja je had me daarna goed te pakken!’

Jullie zijn allebei lid van een vereniging, worden er wel eens grappen gemaakt?
Kars: “Ik ben ook lid van een dispuut binnen Animoso. Toen we net wat hadden, werd er gegrapt: nu je een relatie hebt en Luca mee doet, moet je ook voor alles dubbel betalen.”
Luca: “In mijn hoofd was ik al een heel plan aan het maken om hem te helpen met betalen voor alles. Verder is het wel grappig, wij waren ongeveer de eerste die iets met elkaar kregen. Nu zijn er een stuk of tien koppeltjes. Ineens heel veel dit jaar.”

Wat was het in de ander waardoor jullie voor elkaar vielen?
Kars: “Echt haar persoonlijkheid. Haar ondernemende karakter en positiviteit. Ja dat is waar ik echt heel verliefd op ben geworden.”
Luca: “Alles gaat gemakkelijk. Het is altijd gezellig, hij maakt leuke grapjes. Hij is ook super positief, behulpzaam en zorgzaam. Er zit meer in dan alleen grapjes maken.”

Love is in the air: lees hier meer Avansliefdesverhalen!

Kars: “Samen gaan we ook veel naar festivals. Van Losjes en DGTL tot Best Kept Secret.”
Luca: “Ik ontdek veel nieuwe muziek door Kars. En we kijken veel horrorfilms.”
Kars: “Maar alleen als we samen slapen, voor jou. De premiere van The Nun was grappig. Jij ging al meteen onderuit in de stoel zitten met je jas over je hoofd.”

Komend jaar gala:
Luca, lachend: “Dan zijn we wel elkaars date!”

Heb jij ook je geliefde ontmoet bij Avans en lijkt het je leuk om daar meer over te vertellen? Stuur een mailtje naar mk.debruijn@avans.nl