Oud-student: voormalig Accountancystudent is finalist missverkiezing

“Je moet dingen niet doen omdat je er goed in bent, maar omdat je ze leuk vindt om te doen”, stelt Suzan Lips. Eind 2016 studeerde ze af van de studie Accountancy te Breda, maar daarna heeft haar leven een hele andere wending genomen.

Een voormalig accountancystudent die in de finale staat van Miss Beauty of Noord-Brabant, dat is hoor je niet zo vaak. Oud-student Suzan Lips heeft de afgelopen jaren verschillende keuzes gemaakt met als doel: gelukkiger zijn.

Twijfel
“Na mijn opleiding heb ik administratief werk verricht en ben ik controller geweest. In dat werk miste ik alleen heel erg de sociale contacten. Al tijdens mijn opleiding twijfelde ik aan mijn studiekeuze, maar ik ben goed met cijfers en vind dat als je ergens aan begint, je het ook af moet maken”, vertelt Suzan.

“Als accountant of controller ben je nooit de meeste populaire persoon in een bedrijf. Ik wilde mensen helpen en niet altijd maar repeterende werkzaamheden verrichten. Begrijp me niet verkeerd, het werk van een accountant of controller is belangrijk, maar ik vond het niet leuk.”

Dankbaar werk
Suzan besloot tot een carrièreswitch en is inmiddels ondernemerscoach. “Ik help mensen met een uitkering die een ondernemersdroom hebben. Ik begeleid ze in het opstarten van een eigen bedrijf. Het financiële aspect is daar één onderdeel van. Dat is iets waar veel startende ondernemers moeite mee hebben en waar ik ze bij kan helpen. Het is dankbaar werk.”

Lees hier meer over oud-Avansstudenten.

Naast ander werk besloot Suzan afgelopen jaar ook andere dromen te verwezenlijken. “Ik ben altijd geïnteresseerd geweest in mode, maar was ook erg onzeker. Ik zag het nooit als iets voor mezelf. Maar je moet in het leven dingen doen die je leuk vindt. Uiteindelijk ben ik in contact gekomen met een fotograaf en modellenwerk gaan doen. Daardoor is mijn zelfvertrouwen gegroeid en heb ik de volgende stap durven zetten: meedoen aan een missverkiezing.” En met succes, ze is doorgedrongen tot de finale van Miss Beauty of Noord-Brabant.

Voor Suzan, die van kinds af aan geïnteresseerd is geweest in missverkiezingen, voelt het als een laatste kans. “De maximale leeftijd voor deelnemers is 26 en dat word ik dit jaar.”

Vooroordelen
Het vooroordeel is dat de deelnemers arrogant en oppervlakkig zijn. Het tegendeel is waar, heeft de oud-Avansstudent ondervonden. “Het zijn echt slimme en aardige meiden die meedoen. De verkiezing draait ook om meer dan uiterlijk alleen. Zo is er ook een maatschappelijk aspect en wordt de wijze waarop je met anderen omgaat meegenomen in de beoordeling van de jury.”

De finale van Miss Brabant vindt plaats op 28 april. Vind jij dat Suzan Miss Beauty of Noord-Brabant en mogelijk Miss Beauty of the Netherlands moet worden? Stem dan per sms.