Wat ben jij aan het doen? Zonnebaden!

Van links naar rechts: Damla Kocaaga, Berend Munsters, Mark van Mil en Dream Nopsophon

Avans huisvest ruim dertigduizend studenten, de gebouwen zijn elke dag tjokvol. Wat doen al deze studenten eigenlijk?

Nu de lente eindelijk is begonnen, is het druk op de binnenplaats naast de kantine van de Onderwijsboulevard in Den Bosch. Eerstejaarsstudenten Ondernemerschap en Retail Management Dream Nopsophon, Mark van Mil, Berend Munsters en Damla Kocaaga zitten in de zon te wachten op hun studieloopbaangesprekken. “Dit is een mooie plek om buiten te zitten”, zegt Dream. “Als ik een tussenuur heb, kom ik hier graag.”

Het mooie weer doet de studenten vooruitblikken naar de zomer. Vooral Mark heeft er zin in. “Dan zijn we tien weken vrij.” Plannen heeft hij ook. “Dit jaar ga ik met vrienden naar Albufeira. Twee weken lang zon, strand en feesten.” Vooralsnog is Mark de enige met vakantieplannen. Dream: “Ik ga werken en heb dus geen tijd om op vakantie te gaan.” Ook Damla blijft thuis om te werken. “Misschien lukt het me om een weekje weg te gaan. Maar voor het zover is, moeten we eerst nog het laatste blok doorkomen.”