AMR-studentlid Chaimae Ettalhaoui: ‘Geen les meer in de noodlokalen’

In het nieuwe studiejaar begint de Avans Medezeggenschapsraad (AMR) met een nieuwe studentengeleding. De studentleden stellen zich voor.

Chaimae Ettalhaoui, tweedejaarsstudent Bestuurskunde/Overheidsmanagement, Den Bosch

Waarom wilde jij in de AMR?
“Mijn motivatie is vooral het betrokken gevoel wat ik heb in combinatie met het verantwoordelijkheidsgevoel om een eerlijk en goed vertegenwoordigend bestuur te realiseren. Verder vind ik medezeggenschap een belangrijke onderdeel van een hogeschool en ben ik ervan overtuigd dat het op een zo goed mogelijke manier gebruikt moet worden.”

Wat doe je naast je studie?
“Ik werk als student-assistente bij mijn opleiding. Ik ben examentrainer op de Havo en het VMBO voor de vakken economie, wiskunde en maatschappijleer. Daarnaast ben ik betrokken bij de opbouw van de stichting DIVC binnen mijn gemeente en ben ik betrokken bij het hervormen van een burgerplatform, ook binnen mijn gemeente. Tot slot ben ik sinds september ook lid van de Medezeggenschapsraad van Avans.”

Waarom ben jij trots om student bij Avans te zijn?
“Ik ben trots om student te zijn bij Avans omdat Avans een prima hogeschool is die het beste uit haar studenten probeert te halen.”

Wat zou je willen veranderen bij Avans?
“Naast de facilitaire behoeftes zoals werkplekken, geen les meer in de noodlokalen en meer koffieapparaten; zou ik voornamelijk de studentenbetrokkenheid willen vergroten en meer in willen zetten op studentenwelzijn.”