AMR-studentlid Nikki van Amerom: ‘Zorgen dat Avans opnieuw de beste hogeschool wordt’

In het nieuwe studiejaar begint de Avans Medezeggenschapsraad (AMR) met een nieuwe studentengeleding. De studentleden stellen zich voor.

Nikki van Amerom, eerstejaarsstudent Bedrijfskunde, Breda

Waarom wilde jij in de AMR?
“Ik zoek een extra uitdaging om mij verder te ontwikkelen en ik hoop dat de AMR mij dat kan bieden. Ook vind ik het heel leuk om te discussiëren en na te denken over wat er beter kan op Avans. Ik denk dat ik daarvoor de juiste ervaringen heb; ik kan namelijk vergelijken tussen verschillende schoolinstanties en ik heb via SR zo’n 1000 studenten vertegenwoordigd.”

Heb je ervaring op het gebied van medezeggenschap?
“Ja, ik zit momenteel in de opleidingscommissie van Bedrijfskunde AAFM. Vorig jaar ben ik lid geweest van SR Student Representative op de Erasmus University. Hierbij moest ik mijn hele jaar vertegenwoordigen naar de profesoren, en zo per trimester een heel vak evalueren. Dit deden wij d.m.v. enquêtes houden bij de studenten, een focusgroep en een gesprek met de professor.”

Wat doe je nog meer naast je studie?
“Ik heb al vele baantjes gehad, zoals in een restaurant, bij de supermarkt en in een callcenter, maar momenteel werk ik bij Lyceo. Dat is o.a. bijles, huiswerkbegeleiding en examentrainingen geven. In mijn vrije tijd ben ik graag met mijn vrienden en familie. Zo nu en dan ben ik in voor een feestje, maar maak ik ook natuurlijk tijd vrij voor school. Ook zit ik in een dansteam, waar ik mee optreed bij o.a. festivals en het Chassé.”

Waarom ben jij trots om student bij Avans te zijn?
“Ik ben trots op Avans, omdat de communicatie tussen docent en student erg flexibel en goed is. Er is weinig sprake van hiërarchie, waardoor de docenten makkelijk te benaderen zijn. Ik voel mij altijd erg op mijn gemak bij Avans. Ook kan je veel bereiken en veel invloed uitoefenen wanneer je dit wilt, zoals ik dat onder andere doe. Avans doet namelijk veel onderzoek over hoe de studenten de opleiding/Avans ervaren en probeert dat continue te verbeteren.”

Wat wil je veranderen bij Avans?
“Ik zou bij Avans willen veranderen dat meer mensen weten wat de AMR is, zodat wij de studenten beter kunnen vertegenwoordigen. Ik kan dan op deze manier klaar staan voor hen en dan weten zij waar ze aan de bel moeten trekken als zij ook eventueel input willen leveren. Ik zou dus willen veranderen dat het makkelijker en duidelijker wordt om te communiceren. Dit is niet iets wat je abrupt kan veranderen, maar het is een procesverandering.”