AMR-studentlid Rick Zagers: ‘Avans moet voorop lopen met innovatie’

In het nieuwe studiejaar begint de Avans Medezeggenschapsraad (AMR) met een nieuwe studentengeleding. De studentleden stellen zich voor.

Rick Zagers, laatstejaarsstudent Bestuurskunde, Den Bosch.

Waarom wil jij in de AMR?
“Avans is de beste hogeschool van Nederland maar als we dat willen blijven, moeten we vernieuwen, meer luisteren naar de student van de toekomst en voorop lopen op het gebied van innovatie.”

Heb je ervaring op het gebied van medezeggenschap?
“Ja, ik zit inmiddels al bijna twee jaar in de medezeggenschapsraad en zou graag nog een periode door willen.”

Wat doe je nog meer naast je studie?
“Naast AMR-lid, ben ik gemeenteraadslid voor de VVD in Breda en politievrijwilliger in Oosterhout. En natuurlijk probeer ik af en toe nog te sporten maar misschien eerst maar eens beginnen met het drinken van minder bier.”

Waarom ben jij trots om student bij Avans te zijn?
“Avans is een goede en vooral open onderwijsinstelling. Studenten staan op de eerste plaats en er wordt oprecht vaak geluisterd naar de wensen van studenten.”

Wat wil je veranderen bij Avans?
“Avans is de beste hogeschool van Nederland maar als ze dit willen blijven, moet er wel veel veranderen. Er moet goed worden geluisterd naar de wensen van studenten van nu en morgen. Daarom moeten colleges worden opgenomen en op BlackBoard komen. Ook moet de student meer te zeggen krijgen over wanneer en hoe zij onderwijs willen volgen. Bijvoorbeeld door de mogelijkheid om vakken bij andere opleidingen te volgen en hier een ‘papiertje’ voor te krijgen. Op die manier kunnen ze alles uit hun studie halen en zich voorbereiden op de toekomst.”