AMR-studentlid Rik van den Reijen: ‘Meer start-up cultuur binnen Avans’

In het nieuwe studiejaar begint de Avans Medezeggenschapsraad (AMR) met een nieuwe studentengeleding. De studentleden stellen zich voor.

Rik van den Reijen, derdejaarsstudent Mechatronica, Breda.

Waarom wilde jij in de AMR?
“De onderwijsomgeving is iets waar ik erg gepassioneerd over ben. Ik denk vaak dat dingen beter kunnen en zou graag impact willen hebben om Avans beter te maken.”

Wat doe je naast je studie?
“Veel van mijn tijd gaat zitten in het realiseren van mijn eigen onderneming StuVal. Inmiddels zijn we bij StuVal met 7 studenten (en altijd opzoek naar andere 😉 hard bezig om studenten aan een relevante waardevolle bijbaan te helpen. We vergaderen vrijwel elke week. Ik vind het erg leuk om samen tot goede beslissingen te komen over strategieën en stappen die we gaan nemen om ons einddoel te bereiken.
Daarnaast houd ik ervan om leuke te doen met mijn vrienden, lezingen en netwerken evenementen bij te wonen en af toe een boek te lezen (mijn favoriete boek is Elon Musk van Ashley Vance).
Als bijbaantje doe ik met veel plezier promowerk voor Avans.
Als sport houd ik erg van hardlopen en thuis workouts doen. (Iedereen is trouwens welkom om mee hard te lopen.)”

Waarom ben jij trots om student bij Avans te zijn?
“Avans is voor de zevende keer op rij de beste hogeschool van Nederland en dit is iets waar we met zijn allen heel erg trots op mogen zijn. Waar ik vooral trots op ben, als je dat zo mag zeggen, is dat ik met zulke leuke medestudenten mag studeren. Ik heb echt een leuke studietijd en dat komt mede omdat Avans hiervoor een mooie omgeving heeft gecreëerd.”

Wat wil je veranderen bij Avans?
“Er zijn heel veel dingen die ik zou willen veranderen binnen Avans maar mijn hoofdpunt is toch wel dat ik meer startup-cultuur binnen Avans zou willen zien. Er lopen een hoop studenten rond met goede ideeën, maar niet de kennis, het geld of het netwerk om ze te realiseren. Graag zou ik drempel voor initiatieven willen verlagen. Daarnaast zou ik graag e-learning door studenten willen oppakken.”

Tot slot:
“Ik geloof in de kracht van teams. Daarom ben ik altijd opzoek naar mensen om me heen die het maximale uit zichzelf willen halen. Zo wil ik deze medezeggenschapsraad niet alleen ingaan, maar samen met jullie. Hiervoor zou ik graag met jullie rond de tafel zitten om te horen waar jullie echt mee zitten en om samen met jullie niet alleen een passende oplossing te bedenken, maar ook te realiseren. Stuur mij een mailtje en laten we samen een koffie (of biertje) gaan drinken! r.vandenreijen@student.avans.nl”