Avansliefdes: twee verschillende politieke partijen op één kussen, slaapt daar de duivel tussen?

Linda kwam vers van de middelbare school toen ze tijdens haar introductie intropappa en vierdejaarsstudent Maarten ontmoette. Hij viel haar extra op toen hij op een kazoo floot. Vijf jaar later zijn ze nog steeds samen, Bestuurskunde alumni en politiek actief. Zij het bij verschillende partijen.

Was het liefde op het eerste gezicht?
Linda: “Nee, ik denk het niet. Hij was tijdens mijn introductie een begeleider, ik deelnemer.”
Maarten: “Voor een begeleider is het ook niet helemaal gepast om iets te proberen, vond ik.”
Linda: “Hij liet me wel veel lachen. Hij had een kazoo, zo’n blaasding. Toen viel hij mij echt op!”
Maarten, plagend: “Ik dacht vooral bij ons bezoek aan de Sint Jan in Den Bosch!”
Linda: “Echt verre van, daar heb jij zeker geen indruk gemaakt. Jij liet daar bovenin telkens de vloer kraken terwijl ik hoogtevrees had.”
Maarten: “En ik maar doorgaan en lachen.”

‘Echt verre van, daar heb jij zeker geen indruk gemaakt’

En toch gaf je hem een kans.
Linda: “Vanuit de introductie is er een appgroep ontstaan.”
Maarten: “Zo hadden we nog veel contact. En toen kregen we een op een appcontact.”
Linda: “Dat gesprek ging dagen door, en toen maanden, en toen jaren.”
Maarten: “Ik vroeg haar na twee maanden op date. Of ze een keer wat wilde doen. De eerste twee weken kon ze niet en normaal stopt daar het contact, is dat een teken dat iemand eigenlijk niet wilt. Maar we bleven appen.”
Linda: “Op een avond vroeg hij naar mijn plannen. Ik zou met een vriendin wat gaan drinken, maar dat ging op het laatste moment niet meer door. Toen vroeg Maarten of ik met hem wat wilde drinken.”

En toen kregen de ‘introstudent’ en de ‘intropappa’ toch een relatie?
Linda: “Haha ja en Bestuurskunde was toen een kleine opleiding, dus iedereen wist het meteen. Docenten wisten het zelfs sneller dan mijn ouders.”
Maarten: “Ha, ja, logisch als jouw vriendinnen er in de klas naar vragen.”

Jullie zijn beiden politiek actief. Twee verschillende politieke partijen op één kussen, daar slaapt de duivel tussen?
Linda: “Klopt, ik bij de Jonge Democraten (verwant aan D66) en Maarten is fractievoorzitter van de VVD in Tilburg.”
Maarten: “Ons een-op-een gesprek ging over politiek. Het ging over de verschillende partijen en waar wij voor staan. Dat was ook een reden om met haar op date te gaan.”
Linda: “We zijn het over veel eens.”
Maarten: “Het gaat altijd goed.”
Linda: “De discussies over politiek zijn ook nodig. Omdat we geen grote meningsverschillen hebben, kunnen we verder inzoomen. Het zit ‘m in de nuance.”
Maarten: “Klopt. Waarom is iets zo? Doorvragen om te achterhalen waarom iets zo zit.”

Love is in the air: lees hier meer Avansliefdesverhalen!

Is het een aanrader om met iemand van Avans samen te zijn? En in jullie geval ook nog een politiek actief iemand.
Maarten: “Ja, en we zaten natuurlijk niet in dezelfde klas.”
Linda: “Ik vond het ook wel fijn, hij had hetzelfde al een paar jaar eerder moeten doen dus kon hem dingen vragen.”
Maarten: “Ja het heeft echt een meerwaarde!”
Linda: “Tussen de colleges zochten we elkaar niet op, Maarten zat al in de vierde en was bijna klaar. We zagen elkaar buiten de opleiding en via sv Collegium.”

Wat was het in de ander waar jullie uiteindelijk voor vielen?
Linda: “Maarten is spontaan en heel open. Hij laat me ook lachen. Zoals met de kazoo.
Maarten: “Linda is lekker vrolijk, sociaal en spontaan. Onze gesprekken zijn van een bepaald niveau. En ja, ze ziet er ook goed uit. Zeker mijn type. Soms heb je een bepaalde klik met iemand. En dat is met Linda.”

Heb jij ook je geliefde ontmoet bij Avans en lijkt het je leuk om daar meer over te vertellen? Stuur een mailtje naar mk.debruijn@avans.nl