Avansstudent Roos is Stagiair van het Jaar 2019

Toen Roos Scholte Albers hoorde dat ze genomineerd was voor de felbegeerde titel Stagiair van het Jaar, dacht ze dat ze in de maling werd genomen. Uit een selectie van 42 stagiairs werd de Bredase student Commerciële Economie uitgeroepen tot de allerbeste beste stagiair van 2019. “Ik voel me heel gevleid”, vertelt ze.

“Collega’s vinden dat ik gestructureerd werk en dat ik heel bevlogen ben”, zegt Roos, die uit meer dan 100 inzendingen uit het hele land is verkozen tot de allerbeste stagiair. De vierdejaarsstudent Commerciële Economie in Breda loopt stage bij het bedrijf Modoc, dat werkzoekenden op basis van hun talenten aan bedrijven koppelt.

Roos Scholte Albers

Roos verricht haar afstudeeronderzoek bij Modoc. Het bedrijf, gevestigd in Goes, Tholen en Etten-Leur, richt zich momenteel vooral op mbo-werkzoekenden, maar zou graag in de toekomst ook hbo’ers aan bedrijven willen koppelen. “De founders van Modoc merken dat de vraag naar hbo’ers groeit. Ik probeer werkzoekenden met een een achtergrond in Commerciële Economie te enthousiasmeren voor de technische sector.”

50 procent van de winst heeft Roos te danken aan likes en shares op Facebook en LinkedIn. De andere 50 procent hebben de organisatoren gebaseerd op het oordeel van een jury. De jury stelt dat Roos gedreven is én veel fans heeft: ze kreeg enorm veel likes op haar nominatie voor de verkiezing. “Linda, een van de founders van Modoc, is degene die mij nomineerde. Ze zei: ‘Als iemand het verdient, dan ben jij het. Je werkt heel hard en planmatig’. Dat vond ik een superlief compliment”, aldus Roos, die nog aan het nagenieten is.

ForexFactoryBlog

Roos Scholte Albers loopt stage bij Modoc en op de vraag waarom ze denkt dat ze genomineerd is zei ze: “Collega’s vinden dat ik heel planmatig en gedreven werk. De nominatie vind ik echt een heel erg mooi compliment!” Roos zegt dat ze veel eisen aan zichzelf stelt en dat ze altijd voor het hoogste punt gaat. Dit is bij de collega’s natuurlijk niet onopgevallen gebleven en deze hebben haar dan ook genomineerd met als eigenschap dat ze erg perfectionistisch is.

2019-06-27 21:36:41