Deze Avansstudenten strijden woensdag tijdens The Battle of the DJ’s voor een plekje op het Bossche INTRO Festival

Dj’s en Avansstudenten KSEA en Wallraver  binden samen met zes andere dj’s de strijd aan tijdens The Battle of the DJ’s bij poppodium Willem Twee in Den Bosch. De inzet? Twee draaiplekjes tijdens het Bossche INTRO Festival.

KSEA
KSEA, echte naam Koen Kervezee, is tweedejaars Werktuigbouwkunde in Den Bosch en draait twee keer per week Lalalaa en De Saeck plat. Een draaiplek op het INTRO-Festival zou hem goed uitkomen, Koen hoopt zo zijn festivalcarrière te kickstarten. “Nu draai ik nog veel feestmuziek maar ik wil laten horen dat ik ook een goed geluid heb voor festivals. Zelf produceer ik house en big room. Die genres lenen zich perfect voor een festival maar minder goed voor de plekken waar ik nu draai. Als ik op het INTRO Festival mag draaien, gooi ik zeker een paar van mijn eigen nummers in de mix.”

Wat Koen tijdens de Battle gaat draaien weet hij niet. “Dat hangt af van het publiek. Een goede dj gaat mee met de vibe van de zaal. Ik heb altijd een paar nummers klaarliggen die een genre vertegenwoordigen. Ik kijk welk nummer aansluit en daar ga ik mee verder.

Luister Koens mixtape hier.

Wallraver
Wallraver, echte naam Sjoerd Walravens, is eerstejaarsstudent Communication & Multimedia Design in Den Bosch. Drie jaar geleden kreeg hij een dj-set cadeau. “Dat was een simpel ding, je kon er geen spannende dingen mee. Toch raakte het iets in mij en ik kocht al snel een grotere set. Mensen vonden het leuk klinken en toen ben ik doorgegaan.” Inmiddels draait Sjoerd op grote feesten door het hele land en verdient hij geld aan zijn passie.

Sjoerds stijl beschrijft hij zelf als eclectisch, een mix van Moombahton, guilty pleasures en Afro sound. “Ik draai alles, zolang het maar dansbaar is.” Hoe hij de harten van de Bossche studenten gaat veroveren, weet hij nog niet. “Mijn setlist ben ik nog aan het bijschaven. Ik heb zin om een feestje te bouwen en ga nieuwe dingen proberen. Het moet energiek worden.”

Luister Sjoerds mixtape hier.

Ook meestemmen?
The Battle of the DJ’s wordt georganiseerd door Studance en INTRO Festival en vindt woensdag plaats van 20.00 uur tot 01.00 uur bij Poppodium Willem Twee in Den Bosch. De jury en het publiek bepalen wie er op het INTRO Festival mag draaien.