Doe mee met Game Changer als je (te) veel online bent

Foto: Ben Maxwell/Pexels

Je wilt een paar YouTube-filmpjes kijken en voor je het weet zijn er twee uur voorbij. Even gamen wordt al snel een halve dag. Je opent Instagram en scrolt urenlang door de feeds van wildvreemden. Herkenbaar? Dan is het Game Changer-programma iets voor jou.

Merk je dat je studie of sociale contacten eronder lijden? Game Changer kan je helpen een nieuwe balans te vinden. Het programma is bedoeld voor studenten die vinden dat ze te veel en te lange tijd online zijn, op social media, internet of met gamen.

Ardennen
De Academie voor de Technologie van Gezondheid en Milieu (ATGM) biedt Avansstudenten de mogelijkheid om deel te nemen. Game Changer is een achtdaags outdoorprogramma in de Belgische Ardennen. Het is speciaal ontwikkeld voor studenten met een game-, internet- of socialmedia-afhankelijkheid. Hun eigen ervaringen zijn het uitgangspunt tijdens die acht dagen.

Inzicht
Studenten uit vier verschillende landen – Denemarken, Griekenland, Litouwen en Nederland – mogen deelnemen aan het programma. Dat bestaat uit workshops, groepsgesprekken en -opdrachten. Doel daarvan is studenten inzicht geven in de behoefte die zit achter de vele tijd die ze online doorbrengen. Ook worden de positieve kanten van online zijn belicht en worden er alternatieven gezocht voor het invullen van hun vrije tijd. Het programma is gericht op persoonlijke ontwikkeling en inzicht.

Game Changer vindt van 13-21 augustus plaats in de Ardennen. Deelnemen kost Avansstudenten 50 euro. Heb je interesse, bel of mail dan naar Dasja Neger van ATGM op 088-5257226 of dha.neger@avans.nl.