Topsporter: Vincent Ha derde op het WK taekwondo

Op het WK taekwondo in Inzell heeft Vincent Ha, derdejaarsstudent Mens en Techniek (M&T) in Breda, een bronzen medaille veroverd.

Vincent behaalde de derde plaats op het onderdeel sparren in de klasse senioren heren -57 kg. Hij won van Brazilië, Duitsland en Slowakije, maar werd zelf uitgeschakeld door Ierland. Het was voor hem de eerste keer dat hij bij de senioren meedeed aan een WK.

Op zijn Facebookpagina bedankt hij zijn trainer en sportclub voor de voorbereidingen op het WK en de coaches van het Nederlands team.

Sinds 2014 is de M&T-student onderdeel van het Nederlands team, met een onderbreking van één jaar waarin hij stopte hij met taekwondo. “Dat deed ik omdat ik mijn studie voor wilde laten gaan” , vertelde hij eerder aan Punt. “Maar eigenlijk kan ik het prima combineren. Ik loop nu stage en als ik een keer eerder weg moet voor een training, kan ik dat zelf regelen met mijn stagebedrijf. Ik kan taekwondo ook niet missen.”