Verbouwing nieuw pand Avans+ begonnen

De verbouwing aan het nieuwe gebouw van Avans+ in Breda is begonnen. Op de lange termijn is het de bedoeling dat ook Avans Hogeschool een deel van het pand gaat gebruiken.

Vorig jaar kocht Avans+, een commercieel opleidingsinstituut dat net als de hogeschool deel uitmaakt van de Stichting Avans, het kantoorpand aan de Claudius Prinsenlaan Breda. Het gebouw staat op loopafstand van de Avanslocaties aan de Hogeschoollaan en het Quadrium. Avans+ zit nu nog aan de Heerbaan in een verouderd gebouw waarvan het huurcontract afloopt.

Serre en koffiebar
Het gebouw wordt van binnen grondig verbouwd. Ook wordt een nieuwe serre aangebouwd. Op de begane grond komt een ontmoetingsruimte met koffiebar. Op de verdiepingen komen onder andere trainingslokalen, een laboratorium en kantoren. Verder verduurzaamt Avans+ het pand. Zo brengen ze ledverlichting aan en maken ze de klimaatinstallatie energiezuiniger. Beging 2020 wil Avans+ verhuizen naar de nieuwe locatie.

Een aantal huurders blijft voorlopig nog in het pand zitten. Als alle huurders zijn vertrokken, is het gebouw te groot voor Avans+. De resterende ruimte van dit gebouw gaat Avans Hogeschool dan gebruiken.