Avansliefdes: ‘De match met Sander kwam op het laatste nippertje’

Lieke, student Verpleegkunde in Breda, stond op het punt Tinder te verwijderen. Een van de laatste matches die ze had, was met Werktuigbouwkundestudent (ook Breda) Sander. Ze gingen op date en werden verliefd.

Normaliter vraag ik of het liefde op het eerste gezicht was, maar jullie kennen elkaar via Tinder.
Lieke: “Ik denk wel dat het liefde op het eerste gezicht was tijdens de eerste date!”
Sander: “Ja volgens mij ook wel. We gingen gewoon gezellig wat drinken. Uiteindelijk hebben we zeven uur aan een stuk gekletst.”
Lieke: “Zelfs de barman zei er wat van. Ik wist toen: wij gaan nog een keer op date.”
Sander: “Wij voelden ons meteen op ons gemak bij elkaar.”

Even bij het begin beginnen: waarom zaten jullie op Tinder?
Lieke: “In mijn vriendinnengroep was ik de enige zonder vriend. Dus ik werd lichtelijk gedwongen op Tinder te gaan, haha. Het kon geen kwaad, dacht ik. Ik had voor Sander een keer eerder via Tinder gedatet. Daarna dacht ik: ik gooi die app eraf. De match met Sander kwam op het laatste nippertje.”
Sander: “Ik had Tinder nog nooit geprobeerd, ik wilde wel eens kijken hoe dat in zijn werk ging. Ik zat er ongeveer twee weken op toen ik matchte met Lieke.”

Lieke, jij stond op het punt Tinder te verwijderen. Waarom ging je toch met Sander op date?
Lieke: “We bleven maar chatten en na een paar dagen wisselden we al nummers uit.”
Sander: “We hadden ook leuke gesprekken, echt tof.”
Lieke: “Door het appen hadden we denk ik ook wel een prima beeld van elkaar. We maakten nog grapjes over catfishing.”
Sander: “Ik vroeg jou mee op date toch? Ik geloof al na een weekje appen.”
Lieke: “Ik wilde nog wat langer wachten. Want ja, het was wel via Tinder. Maar het klikte!”

En nu hebben jullie een relatie! Zien jullie elkaar wel op Avans, ook al studeren jullie op een andere locatie?
Sander: “Doordeweeks zijn we wel druk. Maar dan spreken we bijvoorbeeld een uur voor onze colleges bij Avans af en drinken we samen koffie.”
Lieke: “Ja, of even tussen de lessen door.”
Sander: “Al na de tweede of derde date gingen we hier koffie drinken met elkaar.”
Lieke: “Dat is wel handig. Nu loop ik stage. Als we elkaar het weekend niet kunnen zien, zien we elkaar door dit soort momenten.”
Sander: “Er zijn heel wat koffies gedronken.”

Love is in the air: lees hier meer Avansliefdesverhalen!

Wat was het in de ander waar jullie voor vielen?
Sander: “Haar ogen en krullen. Ik had verder ook meteen zo’n fijn gevoel bij Lieke. Ze is heel opgewekt.”
Lieke: “Zijn uitstraling. Hij is heel spontaan, heel open. We hebben dezelfde humor. Ik kan zonder na te denken alles tegen hem zeggen. Het voelt vertrouwd!”

Is het een aanrader, een relatie met iemand van Avans?
Lieke: “We volgen niet dezelfde studie en onze roosters zien er anders uit. Als we elkaar buiten schooltijd niet kunnen zien, drinken we dus tussendoor koffie. Dat is fijn en gemakkelijk.”
Sander: “Denk het ook ja, met drukke roosters zie je elkaar anders vrijwel niet.”

Heb jij ook je geliefde ontmoet bij Avans en lijkt het je leuk om daar meer over te vertellen? Stuur een mailtje naar mk.debruijn@avans.nl