Column: Notendop

Het einde van het jaar is aangebroken. De zon schijnt, de vogeltjes fluiten en ik zit met een heerlijk wijntje in mijn achtertuin. Er is geen enkele stress te bekennen. Ik zit te wachten op mijn laatste cijfers, maar mijn gevoel is goed. Ik denk terug aan mijn eerste jaar Communicatie. Wat heb ik in godsnaam allemaal gedaan? In dit walhalla van rust heb ik nog niet eerder gezeten. In ieder geval niet dit jaar.

Even terug naar het pure, onwetende begin. Ik ging samen met mijn klas op introductiekamp, hét avontuur van het jaar! Er was bier en feest, bier en feest en…bier! Daarna nog de echte aftrap: het introductiefestival. Dat waren voorlopig de laatste stressloze situaties in een hele lange tijd.

Alles was nieuw. Wat is Blackboard? Wanneer is de toets? En ehm… waar is dat lokaal? Als ik mijn draai heb gevonden, beginnen de projecten. We hebben een geweldig leuke poster en gigantisch goede promotievideo voor een vrijetijdsbedrijf in elkaar gezet,

Ook nog ’s werelds grootste communicatieplan ever in elkaar geflanst en de wereld rond gereisd! Dat is niet helemaal waar, maar we zijn wel in Antwerpen geweest. Daar genoot ik ontzettend van.

‘Helaas zit er altijd een addertje onder het gras, namelijk: deadlines’

Helaas zit er altijd een addertje onder het gras, namelijk: deadlines. Tijdens die leuke projecten waren er tentamens, werkcolleges en ontzettend veel afspraken die ik moest nakomen. De toetsen worden groter en de hoeveelheid stress neemt toe. Maar toch is het me gelukt. Ik haal voldoendes en ben daar zo ontzettend blij mee.

Ik heb mijn laatste deadlines en assessments gehad en mijn eerste jaar zit erop. Naast al die stress en moeilijkheden, heb ik nog nooit zo genoten van school. Ik heb de liefste vrienden, eindeloze support en een opleiding die perfect bij mij past.

Rowan Swets is eerstejaarsstudent Communicatie in Breda

Johanneke

Wauw het eerste jaar is voorbij super gedaan hoor ?? trots op jou.

2019-06-28 14:18:13

Harold

Wat leuk om te lezen Rowan. Ik heb ook van jou genoten dit jaar met je acteertalent en eeuwige smile :-)

2019-06-27 13:46:21