Studentenwoning huren in Den Bosch: inschrijftijd telt niet meer

(Inter)nationale studenten die in Den Bosch willen wonen maken sinds vorige week meer kans. Woningcorporatie BrabantWonen werkt sinds 11 juni met een lotingsysteem waarbij de opgebouwde inschrijftijd niet meer telt.

De vraag naar studentenwoningen in Den Bosch  nam de afgelopen jaren flink toe. De stad trekt steeds meer internationale studenten. Daarom heeft BrabantWonen een meertalige website StudentRoomsBrabant.com gelanceerd en de woningvoorraad opnieuw verdeelt. Een groot deel is beschikbaar via loting, het andere deel zijn studentenwoningen die onderwijsinstellingen JADS, HAS en Avans jaarlijks studentenwoningen kunnen reserveren voor internationale studenten. Avans en HAS hebben al zo’n 60 woningen geclaimd.

Op StudentRoomsBrabant vind je het studentenwoningaanbod van de aangesloten woningcorporaties: BrabantWonen, Kleine Meierij, Mooiland, PeelrandWonen, Woonveste, Woonzorg Nederland en Zayaz.

Volgens de woordvoerder van BrabantWonen is voor loting gekozen om de kans op een woning voor studenten (nationaal en internationaal) meer in evenwicht te brengen. “Het helpt de studenten die pas in een late fase weten dat zij op enig moment in Den Bosch gaan studeren. De opgebouwde inschrijftijd kan wel worden ingezet om een reguliere woning te vinden”, zo staat in het Brabants Dagblad.