Van ‘goei lessen’ tot ‘meh’: zelfs Avans krijgt recensies op Google

Vergeet die ‘gedateerde’ Nationale Studenten Enquete (NSE). Wie wil weten hoe Avans beoordeeld wordt, gaat gewoon naar Google! Want mensen laten daadwerkelijk recensies achter.

Tel de reviews van alledrie de hoofdlocaties in Breda, Tilburg en Den Bosch bij elkaar op en je komt al op meer dan honderd reviews. Uiteenlopend van 1 tot 5 sterren. Van reviews zonder inhoudelijke argumentatie of juist lappen tekst, tot bijvoorbeeld Joris JLS die nooit op Avans heeft gezeten, maar wel vijf sterren geeft.

Joris JLS
5 reviews
5 maanden geleden-
Ik zit niet op deze school, maar ik vind het een mooi gebouw
.

4 sterren
En van hele positieve reacties tot reviews waarin (oud-)studenten uitgebreid uit de doeken doen hoe zij over Avans denken en waar zij tegenaan lopen.
Gemiddeld krijgt de hogeschool 4 sterren. De locatie in Tilburg krijgt ‘maar’ een 3.7. De locatie aan de Hogeschoollaan een 4.3. Daarmee doet Avans niet onder voor collega-hogescholen als Inholland, Windesheim en de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen, die ook allemaal 4 sterren krijgen. Fontys Hogescholen krijgt een 3.7 en Hogeschool Utrecht komt met zeventien reviews uit op een 2.4.

Persoonlijk
Een woordvoerder van Avans laat weten op de hoogte te zijn: “En op termijn willen we erop reageren. Maar persoonlijk contact vinden we belangrijker. We hopen dat die paar studenten met negatievere recensies dit ook direct binnen de hogeschool hebben aangekaart zodat er wat mee gedaan kan worden.”