Virgo Introductiekamp voor alle nieuwe Bredase Avansstudenten

Studentenvereniging Virgo organiseert in augustus een introductiekamp waar alle eerstejaarsstudenten van Avans in Breda welkom zijn. “Virgo organiseert al 30 jaar een intro, het is een belangrijk onderdeel van onze vereniging”, zegt Barrie Vogels, student Werktuigbouwkunde en organisator van het kamp.

Een Virgo introductiekamp voor alle eerstejaarsstudenten van Avans. Dat is iets nieuws voor Virgo. Jarenlang organiseerde de studentenvereniging een intro maar die was alleen voor nieuwkomers bij de technische academies in Breda. Waarom de nieuwe koers? “De technische academies gaven aan dat ze zelf een introductie wilden organiseren”, legt Barrie uit. “Ze wilden het meer in de hand hebben en vonden het overleg met zowel Virgo als Maximus lastig. Door eigen studenten in te zetten zijn de lijntjes voor hen korter.”

‘Als je kijkt naar de geschiedenis van onze vereniging dan hoort een kamp daar gewoon bij’

Het zag er dus even naar uit dat Virgo geen introductie meer zou verzorgen. “Maar als je kijkt naar de geschiedenis van onze vereniging dan hoort een kamp daar gewoon bij. We doen het al meer dan dertig jaar. Dus besloten we alsnog een kamp te doen, maar dan Avansbreed. Alle eerstejaars kunnen meedoen.”

De Diensteenheid Marketing, Communicatie en Studentenzaken van Avans is enthousiast over het Avansbrede introductiekamp. “Zij zien mogelijkheden en ondersteunen ons met promotie en dergelijke.”

Om te zorgen dat zoveel mogelijk studenten mee kunnen doen, begint de introductie van Virgo in de week vóór de meeste studenten een introdag hebben van de eigen opleiding. Aangezien het een eerste keer is in deze opzet heeft Virgo gekozen voor een accommodatie dichtbij ‘huis’ of eigenlijk de eigen soos. Het gebouw van BRESS is de uitvalsbasis.

“De eerste inschrijvingen komen binnen. Ongeacht het aantal deelnemers gaan we er een mooie introductie van maken”, zegt Barrie.

Het Virgo Introductiekamp is van 12 tot 16 augustus. Meer informatie en een inschrijfformulier vind je op https://virgokamp.nl/

Han

Goed bezig! Officieel Avans kamp of niet, Virgokamp hoort erbij! Het blijft een van de meest leuke dingen uit de studietijd. Na jaren van veranderingen gewoon weer doen waar jullie goed in zijn. Een kamp door studenten voor studenten!

2019-06-24 14:24:42