Wat ben je aan het doen? We werken voor een zwembroekenmerk!

Avans huisvest ruim dertigduizend studenten, de gebouwen zijn elke dag tjokvol. Wat doen al deze studenten eigenlijk?

Normaal gesproken is de makersruimte van Business Innovation in Den Bosch gevuld met studenten die druk in de weer zijn met VR-brillen, Lego of 3D-printers. Nu zitten alleen Jelle en Kees, tweedejaarsstudenten Business Innovation, in de ruimte. Op de achtergrond dreunt een ontspannen beat uit een grote speaker. De twee zijn hard bezig met één van de vijf deadlines die ze komende vrijdag moeten halen. Hun grootste deadline: een stage-opdracht voor Mr.Bowmont, een jong Bosch’ zwembroekenmerk.

“Daar hebben we de afgelopen achttien weken één dag per week stage gelopen”, vertelt Jelle. “We moeten de wintervraag van de ondernemer oplossen: hoe zorg je ervoor dat er ook in de winter zwembroeken worden verkocht? Dat is moeilijk, want zwembroeken zijn natuurlijk een seizoensproduct.”

Benieuwd naar wat Avansstudenten nog meer doen? Klik dan op Wat ben je aan het doen?

Fotoshoot in Thailand
“Daarom willen we het assortiment uitbreiden met extra artikelen”, vult Kees aan. “Dat gaat makkelijk, de marketing van het merk is gebaseerd op lifestyle in plaats van het product zelf. Mr. Bowmont kan ook luchtjes, handdoeken en tassen verkopen.” Hij laat de website zien waar inderdaad de zwembroeken ondergeschikt lijken aan de exotische locaties waar ze te zien zijn. Opmerkelijk genoeg blijkt Jelle één van de modellen te zijn. “Ik was laatst voor een klus in Thailand”, verklaart hij. “Toen kreeg ik drie zwembroeken mee. Door foto’s in Thailand te maken, hopen we dat het merk daar ook aanslaat.”

Ondertussen zijn de twee studenten bezig met de concept-ontwerpen van de nieuwe producten die ze vrijdag zullen pitchen. Daar hopen ze een opdracht uit te slepen, vertelt Kees. “Het lijkt ons leuk om na de stage de concepten in dienst van het bedrijf verder uit te werken.”