Afstudeerprijzen AAFM naar creatieve onderzoeken met ‘lef en flair’

De beste afstudeeronderzoeken van opleidingen van de Academie voor Algemeen en Financieel Management in Breda zijn beloond met een bedrag van 500 euro. De prijzen werden de afgelopen dagen uitgereikt tijdens de diploma-uitreikingen.

Doet niet onder voor extern adviesbureau
Studenten Human Resource Management Dere van Velzen en Stan van Bokhoven zijn echte professionals die niet onderdoen voor een extern adviesbureau. Dat zegt de managing director van Denvo, de onderneming waar Dere en Stan hun afstudeeronderzoek gedaan hebben. Dankzij de net-afgestudeerden heeft er een positieve verandering plaatsgevonden op zowel management- als productieniveau. Medewerkers vertonen meer eigenaarschap, men is continu met elkaar in dialoog en rollen en taken zijn duidelijker. De studenten zijn daarnaast erg creatief geweest in hun onderzoeksmethode en zelfreflectie.

Brede scope
Jori Henderson, net-afgestudeerd bij Finance & Control, valt op met zijn onderzoek in opdracht van Enexis. Jori heeft een voorstel geschreven waardoor Enexis een concrete verbeterslag kan maken op het retourproces van materialen. De juryleden van de afstudeerprijs roemen vooral de brede scope van Jori’s onderzoek en zijn eigen touch.

Lef en flair
Zeer van deze tijd is het onderzoek van Bedrijfskundestudent Daan Michels naar de mogelijkheden van waterstof om de CO2-footprint van Brabant Water te reduceren. “Juist doordat vraagstukken met betrekking tot waterstof nog zo actueel zijn, was Daan genoodzaakt zelf zijn beeld te bepalen. Er zijn immers nog geen kant-en-klare modellen en antwoorden. Daan heeft deze complexe opdracht zakelijk, adequaat en methodisch goed aangepakt. Hij heeft bovendien voor de opdrachtgever een ‘tool’ ontwikkeld waardoor bij veranderende omstandigheden de opdrachtgever de business cases vlot opnieuw kan toetsen. Het lef en de flair waarmee Daan dit als antwoord op de gestelde opdracht heeft gegeven, is bewonderenswaardig”, schrijft de opdrachtgever.

De prijs van de opleiding Accountancy wordt pas in augustus uitgereikt.

Dere van Velzen

Goedemorgen, Super leuk dat wij vernoemd zijn in dit artikel. Echter staat ons afstudeerbedrijf foutief vermeld. Het is Danvo Bakeries i.p.v. denvo. Met vriendelijke groet Dere van velzen

2019-07-05 10:59:12