Intro 2019: CMD’er Mischa geniet van zijn ontbijt ‘Er is zelfs boter en beleg’

De bosrijke omgeving in Helvoirt waar het introkamp van Communication & Multimedia Design zich bevindt, leent zich goed voor spellen als vlaggetje veroveren. Echt fanatiek zijn de eerstejaars niet; wat wil je ook als er de avond ervoor goed gefeest is.

75 Bredase studenten Communication & Multimedia Design doen mee aan het kamp dat georganiseerd wordt door studievereniging Bold. Naast de nodige activiteiten rondom het kampeerterrein staat er voor de studenten ook een wandeltocht op het programma naar natuurbad De IJzeren Man. Daar kunnen ze een frisse duik nemen.

Mischa, eerstejaarsstudent Communication & Multimedia Design

‘De friet was zo lekker’

Wat ben je vergeten mee te nemen naar de intro?
“Een zonnebril en mijn powerbank. Ik slaap in de tent en daar kun je niet je mobiel opladen. Oh en een flesje water. Nu moet ik telkens als ik dorst heb helemaal naar het scoutinggebouw lopen voor een bekertje water.”

Waarom slaap je in een tent en niet in dat enorme scoutinggebouw?
“We zijn verdeeld in groepen. Bij elk spelonderdeel krijg je punten en de drie verliezende groepen moeten in de tent slapen, de winnaars slapen binnen in het gebouw. Mijn groepje verliest tot dusver alles.”

Hoe is het eten hier?
“Boven verwachting. Het is niet van een hoog culinair niveau maar de friet die we gisteren hadden was zo lekker. En het ontbijt vanochtend was ook uitgebreider dan ik had gedacht er was zelfs boter en beleg.”

Ga je op kamers?
“Nee, ik woon een kwartier van school af met de scooter. Dus voorlopig blijf ik nog thuis wonen.”

Niels, eerstejaarsstudent Communication & Multimedia Design

‘Hier ontstaan de verhalen die je de komende jaren blijft horen’

Waarom doe je mee aan de intro?
“Ik vind het leuk om nieuwe mensen te leren kennen en hier ontstaan de leuke verhalen die je de komende jaren op je opleiding blijft horen.”

Wat vond je dusver het leukste?
“Ik heb gisteravond echt heel maf staan dansen met verschillende mensen en het gesprek van drie kwartier dat ik met mijn intromama heb gehad.”

Waarom heb je gekozen voor CMD?
“Vooral omdat ik wil weten waarom dingen worden gedaan. Waarom maken vormgevers bepaalde keuzes? Wat zit daar achter?”

Wat had je mee moeten nemen van thuis?
“Alles. Ik heb geen slaapzak bij me, geen luchtbed en geen zwemspullen. Een vriend van mij zit in de organisatie en had mij alleen een conceptmail gestuurd. Daar stond niet in dat je dat allemaal mee moest nemen.”

Volg ons ook op Instagram voor de laatste updates vanaf verschillende introductiekampen.