Intro 2019: ‘Suuuuuper gezellig’ op de intro van Kamp BETA

Het is stralend weer en muziek knalt uit de speakers op de bootjes in de ‘baai’ van Breda. Ruim tweehonderd eerstejaarsstudenten van de academies AE&I en ATGM verzamelden zich op de derde dag van hun introductie voor een vaartocht door hun nieuwe studentenstad.

“Suuuuuper gezellig”, zo omschrijft eerstejaars Marianne (Forensisch Laboratorium Onderzoek)  Kamp BETA. “De mensen zijn heel leuk, de sfeer is goed, eigenlijk alles wel”, luidt haar samenvatting.

Ontkateren
Max (Elektrotechniek) en Björn (Mechatronica) beamen het. “Iedereen doet leuk mee, ook al ken je elkaar nog niet echt”, vertelt Max. De kroegentocht noemt hij het hoogtepunt van de intro: “Bier is een goede ijsbreker.” Zijn nieuwe maatje Björn vond het feestje in feestcafé de Kapitein het mooist, al bevalt het ‘ontkateren’ tijdens de vaartocht ook wel goed.

Dat ontkateren is broodnodig, want de introdagen zijn voor de nieuwe studenten lang, en de nachten kort. “Ik ging gisteren hard man”, verzucht Floor, die maar een paar uur heeft geslapen. “Maar ik ben na het feest om vier uur ’s ochtends nog onder de douche gesprongen. Dan ben je meteen wat nuchterder.”

“We hebben een hele leuke groep, daar hebben we het echt geluk mee”, vertelt Kirsten (Forensisch Laboratorium Onderzoek) . Of ze al vrienden heeft gemaakt? “Jazeker” zeggen zij en haar nieuwe studiegenoot Sara in koor. De dames balen dat ze zelf geen speaker hebben meegenomen. “En zonnebrandcrème was achteraf gezien ook wel handig geweest”, zegt Sara.

Minder vrijwilligers
Voor Koen is het zijn tweede introductiekamp als eerstejaarsstudent. “Ik heb het vorig jaar verknald, dus nu begin ik opnieuw met de studie”, vertelt hij droogjes. Of er veel verschil is met vorig jaar, nu Virgo niet meer betrokken is bij de organisatie? “Ja, het loopt allemaal niet zo lekker als vorig jaar. Er zijn veel minder vrijwilligers. Maar het is ook weer niet heel erg. Het is in elk geval niet minder gezellig.”

Dit jaar organiseren de technische academies de introducties voor het eerst zelf. Dat het minder soepel loopt dan vorig jaar, bevestigt een ‘papa’ van Kamp BETA. “We hebben nu vele minder vrijwilligers, omdat Virgo niet meedoet. Dus het is allemaal wat rommeliger.” Maar daar tegenover staat wel dat de succesvolle vaartocht dit jaar voor het eerst op het programma staat.

En dat is op deze zonovergoten woensdag genieten voor de brakke studenten.

Volg ons ook op Instagram voor de laatste updates vanaf verschillende introductiekampen.